Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1114 ggr
Eveo
0

Applaws erfarenheter

Hejsan! För 2 veckor sedan började jag ge mina katter applaws. Det har börjat drickas massvis med vatten och kissas massor. Vilket jag tidigare inte varit med om. Den ena katten har dessutom blivit jätte lös i magen. Detta är det första spannmålsfria torrfodret dom får, kan det bero på det? Vad har ni för erfarenheter av detta fodret?

No time to waste, only time to treasure.

vinteralvan
0

När man byter foder måste man ta det försiktigt och ta lite i taget annars så blir dom flesta kattena lösa i magen. Hur snabbt bytte du?

LindaKarlstrom
0

Jag håller på att fasa över min kisse till Applaws, jag har tidigare haft problem med att han varit väldigt hård i magen men nu mer har han fått normal avföring. Så jag är väldigt nöjd i alla fall!

Eveo
0

Överföringen gjorde jag under ca 2 veckor och för 2 veckor sedan gick dom över helt på det. Dom äter det alla tre med god aptit. Han vaccinerades i samma veva, kan det vara därför han är lös i magen? Under resan till veterinären så bajsade han ner sig själv och buren. Första gången han varit lös i magen sen jag fick honom.

No time to waste, only time to treasure.

[Jaazoo]
0

Mina katter har ätit Applaws i ett par månader nu och sen jag bytade så har jag märkt en del förändringar hos dem både positivt och negativt. E inte 100% säker på att det har med torrfodret att göra men e ganska säker då det började efter.

Kommer förmodligen att bytta igen Obestämd.

Positivt: Piggare, äter mindre, finare päls.

Negativt: Det verkar som att min ena katt har blivit hård i magen efter jag bytte foder, min andra katt e lös lite då och då. Dem har svårare/svårt att spy, speciellt min ena.