Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1310 ggr
empelii
0

lämna kattungen hos kattvakt

Hej! Till helgen ska vi hämta hem vår lilla kattunge (Maximus). Helgen kommer vi båda att tillbringa hemma tillsammans med katten. Min man jobbar i veckorna och jag pluggar på högskolenivå. Jag har sällan heldagar och kan ofta välja att studera hemmifrån.

På måndag måste jag dock till skolan mellan 10-16, jag vill ju inte lämna den lilla ensam hemma så länge och så tidigt så min mamma har sagt att jag kan lämna honom där. min undran är då om det är ok att göra så? att låta honom vistas borta så tidigt?

(vi vill vänja honom vid att vara där eftersom vi själva åker dit flera gånger i veckan och räknar med att ta honom med oss)

MonicaLagerquist
2

Jag skulle inte lämna iväg honom så snart.Kan inte din mamma vara hemma hos er med katten?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

AgnetaB
0

Tänkte också att din mamma kan vara hos er. Jag var också tvungen att jobba men natt någon gång då jag hade en ny kattunge, då sov min mamma här.

IceJossan
1

Omställningen att lära sig följa med dit är ett senare projekt, det är alldeles för tidigt nu att flytta omkring plutten, han har ju precis kommit till er då och ska börja vänja sig vid alla nya lukter och bli trygg i sin miljö, han kanske kommer ha en riktigt tuff förstatid hos er dessutom. Så jag håller med föregående talare.

AgnetaB
0

De är verkligen viktigt att få allt o bli perfekt för en ny kattunge så den blir en trygg individ. Man vill ju inte känna att man gjorde fel när den var liten när den blir en otrygg vuxen o kanske kissar inne.

Personligen hade jag tagit ledigt i ett par veckor i början.

empelii
1

Ok tack för alla svar!