Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3755 ggr
Julle-A
0

Bra veterinär i göteborg

Nu är det snart dags att kasterera lilla Sheldon. Han blir 6 månader i mitten av oktober och jag vill inte vänta längre än nödvändigt för att få honom kastererad. Jag känner mig alltid orolig när det kommer till att lämna över sitt djurs liv i någon annans händer, saker kan ju gå fel, sövningen kan gå fel, och ja, jag är bara väldigt nojig utav mig. Så jag skulle vara tacksam om någon här hade lite bra tips på bra veterinärer i göteborg, så att jag kan känna mig lite mer säker iaf, och så att resultatet blir så bra som möjligt Glad

Julle-A
0

ingen som vet en bra veterinär?

grandma
0

Mitt förslag är att du googlar på vilka veterinärer som finns i din närhet och sen kollar upp om de fått bra eller dåliga omdömen på Rejta.se och ibland kan man läsa omdömen på Eniro.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Thaeri
2

johan Glimåker på Kattkliniken är duktig på kastreringar. Det är inte alla ägare som gillar honom som person men ja, det är ju sekundärt i det här fallet Flört

pebb
0

Jag åker alltid till Smådjurskliniken i Majorna, har gått där i flera år och är väldigt nöjd, numer har jag flyttat 5 mil från Göteborg men åker fortfarande dit med mina katter förutom om det bara är enkla saker som tex vaccinering.

Julle-A
4

Åh toppen, tack!

#3 Så länge veterinären är bra på sitt jobb och kan få det gjort på ett så bra sätt som möjligt så bryr jag mig inte riktigt om ifall jag gillar honom som person eller inte, vi ska ju itne direkt bli bästa vänner. Hellre att han gör ett bra jobb med mitt djur än ett bra jobb med att försöka imponera mig och sedan inte göra ett bra jobb alls när det kommer till djuret Glad

jbe
1

Vet du om Johan gör små snitt (eller hette det flanksnitt?) vid kastrering av honor? Har läst att det ska vara bättre än att få halva magen uppskuren. Jo, jag kan ringa och fråga, men telefontiden är slut för idag och jag vill veta nuuu Cool

Josefa
1

Glimåker kastrerar honorna med sk titthålsoperation.

jbe
0

#7 Tack för ditt svar! Åhh så bra! Det låter som det blir han som får kastrera mina två honor. Vet du kanske om han kastrerar innan 6 mån?

Josefa
0

Ja det gör han.

Thaeri
4

Kastrering via äkta titthålsoperation utförs inte ens i Sverige, utan det man brukar mena med det är att veterinären är skicklig och gör ett litet fint snitt, men det är ändå en vanlig kastrering antingen via buken eller flanken.

Glimåker gör buksnitt, åtminstone var det så kompisens kattungar blev kastrerade hos honom, och de blir bara någon centimeter eller två Glad

Josefa
0

#10 Sk*t samma. Den kastreringen kallas för titthålsoperation när det kommer till katter. Jag har avsiktligt SK titthålsoperation, eftersom du hakade upp dig så hemskt senast det kom på tal. Men kastreringen kallas som sagt för titthålskastrering, och det var den typen av kastrering som TS frågade efter, om du kanske inte kunde räkna ut det själv.

UlrikaD
0

Blev lite nyfiken på varför en del inte tycker om Johan Glimåker som person?

Thaeri
0

#12, jag vet inte, bara att jag hört det lite då och då på olika kattforum, så det känns bäst att säga något om det så folk är beredda på det, istället för att de blir besvikna på mottagandet.

UlrikaD
0

#13 Blev bara nyfiken på orsaken. Om han var otrevlig, eller om han hade åsikter som ogillades av kattägare osv.

Thaeri
2

Nu har jag inte varit där på flera år, och då bara som moraliskt stöd, men som jag har förstått det som är han väldigt koncentrerad på katten och kan verka lite brysk med människor.

Men ja, jag struntar i om jag så får en utskällning, han är bevisligen bra på katter vad gäller sjukdomar, och det är det som räknas. Plus att han är skicklig på honkattskastreringar och kastrerar tidigt.

UlrikaD
1

Hellre bra på katter och mindre bra på människor än tvärtom kan jag väl tycka då:)

Thaeri
4

Absolut Glad

Samtidigt måste man ju känna förtroende för sin veterinär, och den biten blir ju lättare om man har en liten förvarning.

Solitaire
1

Har inte sett Johan på många år…
Är han lika snygg som han var i ungdomens dagar?Flört

Sagolika
2

Snygg, trevlig och en skicklig kattveterinär Flört

Silvestris
4

De jag känner som har gått till Glimåker tycker i stort att han är väldigt duktig på det han gör, men att han har en översittarattityd gentemot kattägarna. Något som kanske en del kan leva med, men jag personligen vill ha en bra dialog med min veterinär och det är ju svårt om veterinären ifråga egentligen inte är intresserad av det.

Solitaire
0

#19 Tänkte väl det!

Sagolika
0

Mot mig tycker jag aldrig han har haft en översittarattityd.

kattassen
0

Har också bara goda erfarenheter av de besök vi har gjort där. Han har bestämda åsikter om hur han vill ha sina besök, men sånt får man ju ta. Det är ju ändå han som skall hantera och behandla katterna. Med skyggisar är han väldigt duktig. Prisvärd också.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus