Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1294 ggr
[ouioui]
0

Är hans beteende normalt?

Hejsan!

Jag har två kattungar på ca 15 som är ganska jämngamla, skiljer nån vecka hit och dit på dem. Det är en hane och en hona, honan är något yngre. Och dem är inte från samma familj.

Och det är så att hanen slickar honan väldigt ofta mellan benen, jag undrar är det normalt eller varför gör han så? Jag har aldrig sett det förut. Frågar eftersom att det här sker väldigt ofta, flera gånger om dagen…

AgnetaB
1

Oops kanske är dax att kastrera!

[Sniff]
1

Kastrera så fort som möjligt så det inte blir bäbisarGlad

Hyrrokkin
1

Håller med övriga, katterna märker könsmognad långt före vi människor gör det.

Rumblebee
1

Tänker också delta i kören. Kastrering så snart som möjligt. Honan är bara en unge själv och ska absolut inte gå igenom en dräktighet eller förlossning. Och p-piller är verkligen inte bra att låta henne få äta, i och med de hälsorisker som finns och även för att det inte skyddar mot dräktighet, utan bara döljer löpet.

ElinaPersson
0

#1,2,3,4 Kan de verkligen bli könsmogna så små? Förvånad Trodde det var runt 6 månader ungefär?

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[ouioui]
0

Tack för era svar men precis som ElinaPersson säger, blir dem verkligen könsmogna i den åldern?? Hanen är ca 15 veckor gammal bara..

Honan är ju endast 13 veckor…

[Sniff]
0

Det är väl inte så vanligt, men det kan ju vara så att han börjar bli könsmogen.

Eller så kanske honan luktar lite konstigt, är hon mer intresserad också? Hon kan vara sjuk.

MonicaLagerquist
0

Min La permhane var 4 månader och 1 vecka när han blev fertil och det var dessutom i november så inget ljus och vårkänslor som drog igång honom.

Stolt ägare till tre La permer

[ouioui]
0

#7: Hon verkar inte bry sig så jätte mkt om det, ibland tycker jag det ser ut som att hon försöker trycka bort han lite med tassarna och gå iväg..men oftast ligger hon kvar.

Om hon är sjuk vet vi inte, hon kissar ju ibland utanför lådan och funderade på om dert var urinvägsinfektion men det står att då ska det komma ngr droppar bara men hon kissar ju normalstora pölar. Men håller på att träna henne mer att gå på låda ifall hon kanske inte riktigt vet hur man gör, och hennes kissande han minskat betydligt, har torkat upp bara 2 pölar de senaste tre dagarna och det brukar vara många pölar dagligen annars… så vet inte..

[ouioui]
0

Båda har ju alltid tvättat varnadra mycket lite överallt från topp till tå om man säger så, de verkar stå varandra nära för de vill hela tiden vara med varandra, så vet inte om de kanske bara känner tillgivenhet till varandra?

fvanilla
1

En katthane kan ju bli fertil väldigt tidigt, och även honor. Jag skulle aldrig ha två fertila av olika kön, även som kattungar. Det kan gå så fort, och så hoppsan är honan dräktig.

Jag skulle själv hitta någon som kan kastrera redan nu.

Annso_
0

Min katt hade inflammerad lådan, fick nästan tjata till mig en vet tid…Och detta furinblåsa o urinvägar. INGEN trodde att hon var sjuk eftersom hon kissade pölar utanför ick min kisse gå med i 4 månaderSkäms 
Så hon kan mycket möjligt vara sjuk även om hon kissar pölar utanför lådan så kolla upp det !

Annso_
1

Ehm okej :S Vad i h-vete hände med min text :S Aja jag gör om !!

Min katt hade inflammerad urinblåsa och urinvägar..INGEN trodde att hon var sjuk eftersom hon kissade pölar och inte droppade, fick nästan tjata till mig en vet tid och min kisse hade då fått gå med det i 4 månader Skäms
Så hon kan mycket möjligt vara sjuk även om hon kissar pölar så kolla upp det!

vinteralvan
0

Hannar kan kasteras redan när dom är 12 veckor, så boka tid med en gång för säkerhetsskull.

Cheapo
0

Min hankatt (huskatt) blev fertil när han var runt 4,5 månader så honom fick jag kastrerad när han precis var 5 månader!