Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2971 ggr
LexiChandler
0

Hjälp, ingen taurin!

Var dum nog att köpa Sheba kattmat (blötfoder) och nu har jag läst att det inte innehåller taurin som katten behöver. Finns det tillräcklig med taurin i en äggula/dag för min kattunge (16v) plus Mjau torrfoder ("Föräldrafritt")? Tacksam för snabbt svar, //Lexi

annzoo
0

enligt tester innehåller sheba för lite taurin men jag hade mig nog oroat mig att ge mjau torrfoder då de innehåller mer saker en katt inte ska äta

Lusthan
1

Ge lite rött rått kött vid sidan av så borde det lösa sig. Eller hjärta från något djur. Eller så köper du mjaus blötmat på tetra och fryser in lite.

IceJossan
1

Lite Sheba men för lite taurin nån gång ibland är nog inget att oroa sig för, utan det är snarare som #1 skrev att torrfodret är bra mycket värre. Torrfoder är inget måste, blötmat är mycket bättre. Mjau och Bozita räknas till de allra bästa sorters blötmat. Jag har 6 katter just nu varav 4 äter nästan enbart blötmat.

LexiChandler
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, tack för tipsen och så snabbt ni svarade!

#2 Med Mjau's blötmat, blir de frysta portionerna inte dåliga om jag först fryser och sen tinar upp dem?

Det skulle passa mig utmärkt med infryst blötmat då vår kyl totalkollapsat, är endast frysen som funkar nu Obestämd Det var lite därför jag köpte Sheba's småportioner…

En helt annan fråga är om laktosfri högpastöriserad grädde, hissa eller dissa?

Lusthan
1

Lägg i små påsar som tinar fort så går det bra att frysa in. Jag skulle kunna ge laktosfri grädde men mina tycker inte om det.

vinteralvan
1

Köp Icas portionspåsar annars, dom är utan socker och säd.