Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 869 ggr
CamillaS
3

Sassys nya lekkamrat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Sassy förhoppningsvis nya lekkamrat. ^^
Han är hel vit med ett blått och ett grön/blått/brunt öga. är c:a 16 veckor idag om jag räknat rätt, född 1 juni 2012. Och han kom till mig i fredags.

Ja tanken är att han ska bli Sassys kompis eftersom min äldre katt Tiger på 9 år inte vill leka med henne och tycker hon är allmänt jobbig då Sassy själv är väldigt busig, men än så länge är det bara fräs och morr som gäller när dom träffas. Men ja, det är normalt. Tror det kommer att ta ett tag innan, han ska jag säga slutar morra och fräsa. Det är oftast han som gör det. ;)

Han är kelig mot mig men med sina "kompisar" kommer det nog som sagt dröja ett tag innan dom blir vänner, om dom nu blir det. Håller tummarna iaf.

Än så länge är han namnlös. Försöker komma på nåt bra. ^^

Aztrya
0

Åååå, han liknar (Odd-eye inkluderat) en katt vi hade när jag var yngre. Väldigt fin pojke. :)

Mymlan
0

Han är så fin

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

CamillaS
0

#1 Jasså vad trevligt!
Han tackar. Flört

#2 Ja visst är han. Glad

ElinaPersson
1

Jag tycker han ser ut som en Lucifer eller Lancelot Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

jollycox
0

Så söt! Glad Jag har själv en helvit katt(men inte odd-eyed) som heter Nino. Du har inte någon favoritkaraktär från någon film eller bok som du kan döpa honom efter?
Vill bara fråga, är du säker på att han inte är döv? Vad jag läst och hört så har vita katter större risk att vara döva och risken ökar om katten är odd-eye eller båda ögonen är blå. Tänkte bara ifall du inte visste det. Glad

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Mymlan
0

Risken för dövhet är större för vita katter, dövheten kan vara dubbelsidig eller
enkelsidig. Risken för blåögda vita katter att bli döva är mycket stor. Katterna föds
inte döva utan hörselorganet förstörs vid 1-2 veckors ålder.

Mer kan läsas här:

http://www.sverak.se/sverak/Om_SVERAK/Artiklar/genetik.pdf

Jag vill se artikel där de även inkluderar odd eye

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

CamillaS
1

#4 Det var gulliga namn, har funderat lite själv på Shadow. ^^

#5 Vita katter är så fina, jag har länge velat ha en egen när jag sett bilder på andras, så jag är så glad att jag äntligen har en egen nu. ^^
Hmm Sassy är döpt efter Birma katten som är med i filmen Den otroliga vandringen. Funderar på att kanske döpa honom till Shadow.
Det heter Golden reteriver hunden i samma film. ^^

Angående dövhet och vita katter så jo det vet jag att vita katter har benägenhet till att vara. Men dom jag köpte han av sa att dom har gjort hörseltest hos veterinären och jag märker det själv att han reagerar när jag pratar med honom så döv är han inte iaf. :)

UlrikaD
2

Jag hade döpt honom till Odd:)

Om uppfödaren gjort hörseltest så ska du som köpare få en kopia av det. Egentligen när ni hämtade katten, men det kan du ju be om i efterhand. Där ser man ju exakt om det finns någon minsta nedsättning i hörseln eller om han hör 100%.

Jag har haft en vit katt här som omplacering och han hörde 80% kunde man tydligen se på testet, jag märkte absolut ingen skillnad på honom och mina andra katter.

Supersöt filur du har fått iallafall!

Eveo
0

Tamlin är ett väldigt vackert namn :)

No time to waste, only time to treasure.