Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1354 ggr
[RoxannaH]
0

Vila i frid Molly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så fick en av mina 5 kattungar somna in. Hon hette Molly och var 11 veckor gammal.

För någon vecka sedan blev Molly hängig och vi sökte veterinär. De trodde på ögoninflammation och skrev ut ögondroppar och skickade hem oss igen..

Idag hade vi en tid bokad igen, då hon fortfarande var hängig, och kissade blod…

Veterinären kände på hennes lilla mage, och säger att de finns något "hårt" där. Och det var ömt. Vi trodde först på att hon var förstoppad, så hon fick något medel mot det för att se om det släppte. Men inget hände.. Hon kissade runt lite till och från. Och jag var så ledsen…

Vi bestämde för att göra en röntgen för å se vad det var som var så hårt i magen på henne. Och det visade sig att hon hade sten i njuren… 3 stycken på 1 - 1½ cm stora stenar.. Det var på grund av dem hon kissat blod, de skavde i njuren… Hon hade också urinvägsinfektion och kattsnuva.

Så idag var världen orättvis och vi fick låta lilla Molly somna in…

Åh det var så hemskt! Och jag mår så dåligt, och har sådan ångest…

Så nu vill jag bara hoppas att hon har det bra i katthimlen.

Vila i frid Molly gumsan. <3 2012.06.26 - 2012.09.13.

cosmonita
0

Vad jobbigt för dig.  Tröstkram.

[RoxannaH]
0

#1 Tack <3

jollycox
0

Så tråkigt att höra! Men ni gjorde det rätta, hon var ju sjuk.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[RoxannaH]
0

#3 Det vet jag väl! Jag vill inte bidra till ett djurs lidande. Då lider jag också. Rynkar på näsan Men det är fortfarande jobbigt. :/

vinteralvan
0

Åh, beklagar. Stackars lilla Molly. Rynkar på näsan