Problem med leveransen samt kollinr!!!
För en vecka sen så beställde jag från zooplus, och på torsdagen så hade dem försökt leverera paketet, vilket e konstigt då jag var hemma heela dagen. Hur som helst så morgonen där på så fick jag en avi om att jag kunde gå och hämta ut mitt paket efter kl 16:00. Gick dit men då hade dem inte fått in paketet så dem bad mig avvakta till på måndag. Ringde precis posten som säger att dem inte ens hittar mitt något med mitt kollinr.
Är det någon som vet vad jag ska göra nu??
Vet att Posten notoriskt failar med Zooplus-leveranser. Leveranserna delas fel, skickas fel och jag känner faktiskt en som har har sett postbilen köra förbi hemmet upprepade gånger och sedan har hen fått avi där det stått att hen inte var hemma när de var där!
Ring och kräv att få prata med någon som har högre befattning på Posten. Det är inte du som ska behöva jobba om Posten har slarvat bort din leverans.
har du otur har de redan skickat tillbaka paketet till zooplus..det har hänt många och är en av anledningen till att jag ej beställer därifrån
kan du inte följa paketet på nätet?
Brukar väl vara dhl som kör ut. Eller schenker körde ut förra gången jag beställde.
jag fick åka till schenker och hämta ut mitt paket.
har du skrivit ett telefonnummer så att de kan nå dig? för det hade jag glömt, så jag fick hämta det istället.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#4 vet du vart man skulle skriva nummer förresten? Jag är nervös att jag glömt det :P

Konstigt att de inte hittar ditt paket om du ringde till postens kundtjänst. Ofta så missar chaufförerna att skriva en siffra eller en bokstav. Synd att jag inte jobbar idag för då kunde jag hjälpa dig… Hoppas du får ditt paket.
Paketet skulle levereras av dpd!? Är nästan säker på att jag skrev med mitt nr men inte koden till porten, vet inte var jag ska skriva den när jag ska beställa :S.
Ringde posten tidigare idag, och dem sa att mitt paket står stilla här i Malmö, varför visste dem inte riktigt men att jag kunde förmodligen hämta mitt paket imorgon eftermiddag, men att jag för säkerhets skull skulle ringa innan.
Tycker ändå att leverantören kunde ringt eller läst efternamnet och tryckt på det nummret. Det e väll inte det lättaste och släppa hem 31kg, men så länge jag får hem mitt paket så e jag mer än nöjd 

#7 Posten är de som kör ut DPD paket, tyvärr. Vad bra att de hittade ditt paket, ibland så är de still i Malmö en dag extra av någon anledning men de kommer fram till slut.
#5 Man skriver ju in det på zooplus hemsida när man fyller i adress och sånt :)
#8 jag valde dpd, men schenker hade mitt paket
Tänkte bara säga att om jag söker efter mitt paket så står det i Malmö. Men schenker ringde tidigare och mitt paket körs ut imorgon. Så ditt paket kanske inte står stilla där beroende hur dom kollar? :P Valde dhl men ett av mina 3 paket kom med posten. Ett kommer med schenker imorgon. :P
Kan du skicka över sändningsnumret så ska jag försöka leta på din leverans.
Har fått hem alldeles för många paket från utlandet att jag nu blivit lite rutinerad ;)
Hoppas det ej blir strul med mitt paket som sändes idag från zooplus.dk
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag har precis fått hem mitt paket från zooplus.com efter att ha jagat det över halva stan… Skulle också fått hemleverans, och trots att jag var hemma hela dagen då de tydligen "sökt mig" så misslyckades den. Visserligen skrev jag inte portkod, så var antagligen därför, visste inte att man behövde skriva det eller var.
Sen hamnade det tydligen inte på vanliga utlämningsstället, men fick till slut tag på det i utkanten på stan på postens kontor. Men väntar man på avin kanske det är enklare (om det nu tänker komma), jag ville ha paketet nuuuu.
Tips: Rätt uppenbart tips kanske, men mitt kolli-nummer fungerade i alla att spåra på postens hemsida där man fick betydligt mer information än den sidan zooplus länkar till i sitt mejl, var det vi använde för att gissa oss till vart paketet hamnat :)
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Det är märkligt det där med leveranserna. Sist jag köpte från zooplus fick jag också veta att jag inte varit hemma. Inte lämnat hemmet på hela dagen!! Fick traska ner och släpa hem 40kg mat själv. Inte kul.
Har beställt nu idag så hoppas på bättre tur den här gången.
Hoppas så ej sker för mig för jag kan inte hämta saknar körkort o bil och ingen som kan köra..

Inte jag heller. Jag fick ta säck-kärran och åka buss.
Första leveransen med klösmöbeln och kattsanden gick klockrent bra.
Gjorde en ny beställning som borde ha kommit idag enligt där man kan följa sitt pakke *Paket*
Kollar vid 17.00 så står det detta:
Ingen hjemme, 1. leveringsbesked (NAB1)
Jag har varit hemma hela dagen och har 4 st hundar som skäller som bara den om någon knackar eller ringer på dörren.
Sedan ngt leveringsbesked om att hämta någonstans har jag ej fått i brevlådan men det kanske skickas med posten. Jag har absolut inga möjligheter att kunna hämta detta någonstans..
Verkar vara standard då även om man beställer ifrån annat ställe.Menar att man ej är hemma fast man är det.

Sista gången nu gick det hur smidigt som helst. Spårade paketet hela vägen. Sen är det ju lite svårt när man får ett tyskt kolli-nr men de byter det till en svenskt när det kommer hit, det får man ju aldrig reda på.
Men det ringde så bra på dörren och han hade burit mitt jätte-paket tre trappor upp så det tackar vi för:)
Leveransen kom idag efter jag ringde posten imorse och ifrågasatte vad de sysslar med..

Om det är så att något verkar/är fel så är det bara att ringa, men kom ihåg att det är människor som sitter vid telefonen. Det är många gånger jag får rent av förjävliga människor som skriker på en, förstår inte hur de kan bete sig så som de gör.
#24 Vem påstod jag skrek och var fördjävlig jag bara ifrågasatte varför de påstår man inte var hemma då man varit hemma hela tiden samt har 4 hundar som skäller då det är ngn på dörren men de varit tysta.

#25 Sa jag att jag menade dig? Jag skrev som en allmän uppmaning till alla som har beställt då DPD och DHL paket från tyskland körs via posten och paket inte kommit fram