Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 592 ggr
annelilie
0

Åksjuketablett till kattunge??

Jag har en kattunge på 13 veckor och jag behöver åka en ungefär 5 timmar lång tågresa. Undrar om någon vet om man kan ge åksjuketablett till så unga? Tacksam för svar så snabbt som möjligt då jag åker snart!=)

MonicaLagerquist
0

Varför ska du droga katten?En resa på 5 timmar är inte så mycket.Ta katten i en stor transportbur .Ställ in en liten toalåda och erbjud mat och vatten.

Stolt ägare till tre La permer

annelilie
0

tänkte inte "droga" men eftersom mamman är vildkatt och ungen inte är helt tam ännu, föddes i stall och inte van vara inne mycket så tänkte jag det kanske var bättre =)

MonicaLagerquist
0

Tyvärr är risken stor att kattungen snetänder och blir ännu stissigare eller att den blir så dåsig att den inte andas som den ska.Ta med en filt att lägga över buren så att lillkatten får lite lugn inne i buren.

Stolt ägare till tre La permer

AgnetaB
0

jag skulle ringa o höra med en veterinär vad som är lämpligt men annars ta med en handduk o lägga över buren om det behövs.

annelilie
0

ja en filt över buren hade jag tänkt då lugnar dom sej det är klart=) ska nog funka utan tabletter, då vet jag till nästa resa om det skulle bli=)

cosmonita
0

Jag tycker inte att man behöver droga i förebyggande syfte.

Gör det så drägligt som möjligt för katten utan medicin och nästan alla katter som inte är vana vid bilfärder (eller något annat konstigt mänskligt) protesterar under färden. Trots jamandet det så klarar det en femtimmarsfärd.