Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 5645 ggr
CamillaS
3

Välkommen hit lill stumpan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags kom denna lilla 12 veckors skönhet hem till mig. Hon har ännu inget namn då jag tycker namn är så svårt att komma på och samtidigt vill jag att det ska kännas rätt. Jag ska ju använda det i många år framöver. Flört

Hon är helt underbar! Väldigt gosig, busig och framåt och ska vara med mig överallt!
Min äldre katt Tiger på 9 år är däremot inte lika förtjust i henne haha, hon morrar och fräser när lillan kommer nära henne. Men jag antar och hoppas att det ska ge med sig med tiden. Små framsteg har hon gjort iaf i form av att hon inte fräser åt lillan varje gång hon är nära. ^^

Går i tankarna på om jag ska skaffa en till kattunge så lillan får någon att leka med i hennes ålder. Men får se hur detta utvecklar sig.
Är helt förälskad i mitt lilla charmtroll iaf. ^^

Hon är syster till denna söta misse :)

CamillaS
2

Introducerade en ny leksak för henne idag. Först var hon ganska rädd för den och vågade knappt slå på den, men efter en stund var hon hel galen i den haha!Tungan ute
Hon drog i leksaken som en hundvalp så vi hade dragkamp där ett litet tag. Skrattande

CamillaS
1

Så fort jag drog leksaken över hallbänken så hoppade hon upp där och tog leksaken i munnen och hoppade ner med den. Såg så gulligt ut. ^^

CamillaS
1

Kyss

[Geekinblack]
0

Åååå så söt! :) Älskar röda katter!

Jag har en 4 årig röd/vit kille med långt fluffigt hår. Han går efter mig överallt och om jag stannar kvar på ett ställe för länge så lägger han sig och sover i samma rum så att han har mig under uppsikt. Lämnar jag rummet så följer han efter :P just nu ligger han bakom mig och tvättar sig ^^ underbaringar är dom! Våra håriga små vänner <3

CamillaS
2

#4 Aww vad gulligt! Det är så mysigt när dom är så sociala, lillan hoppade just upp i mitt knä. <3
Jag älskar också röda katter dom är så fina!
Min adra katt Tiger är också en liten röding hehe. ^^

[Geekinblack]
1

#5 se där! Det är något med röda katter alltså :) alla katter är fina i mina ögon, men just röda är det något speciellt med :)

Min lilla prins chillar gärna på bokhyllan för därifrån kan ha se allt!

CamillaS
0

Ja håller med! :)
Vilken snygging, men ställningen han ligger i ser inte ut att vara allt för bekväm.ObestämdTungan ute

Mymlan
0

Men se lilltösa, sötis..

Mmm, namn är svåra komma på brorsan är än namnlös..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

CamillaS
0

#8 Ja hon är så söt och underbart gosig! ^^

Ja namn är riktigt svårt suck Tungan ute

jollycox
0

Vilka fina katter du har! Namnet kommer så småningom ska du se. Glad

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

CamillaS
0

#10 Tack så mycket!
Jo det gör det säkert. Glad

[Geekinblack]
0

#7 haha nej det ser rätt obekvämt ut men han lägger sig som han vill så jag antar att det är skönare än det ser ut xD

CamillaS
0

#12 Måste vara det. Tungan ute

CamillaS
0

Jag har en liten fundering. När jag skaffade Sassy (som hon nu är döpt till) så funderade jag på att jag ska skaffa en kattunge till som sällskap till henne då Tiger är 9 år så är hon inte direkt den som vill leka med henne. Så själv känner jag att hon skulle behöva någon i hennes ålder som vill leka.
Vad tycker ni?

Mymlan
0

#14 Är därför jag skaffade Sassys bror då jag om ca 10 veckor får hem en  12 veckors kattunge. Med tanke på Tovan är 13 år. Tovan har jag nu sett att hon markerar för han jag vill inte busa men jag tvättar dig gärna på huvudet. Markering är örfilar.

Sedan tror jag han har mer nöje av få ha en jämnårig att leka med. För hur gärna vi tvåbenta vill så kan vi inte aktivera/leka med dem 24/7. Sedan pratar ju vi inte kattspråket.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

thildatessie
0

så fin tjej!! Grattis, jag tror att hon skulle gilla att få en kompis till :)

CamillaS
0

#14 Ja precis.

#16 Tack så mycket! Ja det tror jag med. Ska kika på denna fina pojke på fredag: http://www.blocket.se/vi/42028953.htm