Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1178 ggr
wickedshadow
0

Kan katter kräkas under löp?

Hej! Min katt har börjat löpa sedan några dagar tillbaka. Inatt vaknade jag av att hon kräktes. Jag bara undrar, kan de bli illamående under löp precis som vi människor kan bli när vi har mensvärk eller låter det mer som nån "slump"? Hon har inte varit ute såklart, så att hon kunnat äta nåt olämpligt, eller gräs, och hon hat inte kräkts mer. Är bara nyfiken på om det är samma för dem som för oss!

Fridaybrew
0

Fertil utekatt som hålls inne under löp har jag antagit rätt då ?  Om jag har rätt så är rekomendationen att kastrera utekatten snarast.

Angående spyan så behöver det inte betyda något annat än att den kände för att spy helt enkelt och det kan ha många olika anledningar.

Vart det päls så = trolig hårboll

hade den nyss ätit och spyan innehållet osmält mat = troligen ätit för fort

Ha lite extra koll bara utifall att kolla spyan och, äter och dricker katten så ska det inte vara någon fara. Men blir katten loj så då är det allvarligare.

/Fridaybrew

wickedshadow
0

Hon är inte utekatt nej, tänkte bara förtydliga att det inte är för att hon har ätit gräs! Men hon är som vanligt med ätandet och drickandet. Hon glupsade säkert i sig det för fort! :)