svart Maine coon unge
min bebis som har färgerna d 09 22 och n 09 22 från föräldrarna visade sig bli helt svart,men nu framhävs ngt stickel håriga grå/vita strån på kroppen och ett grått område på bröstet o under magen mer o mer allt eftersom tiden går,han är nu 8v o jag blir nu osäker på om han enbart är f eller något annat?
Jag är inte så haj på färger och sånt, men den kanske kan vara smoke? Om man stryker pälsen mothårs så ser man att det är vitt längst ner på hårstråna som längre upp blir svart :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
f är ju EMS koden för svartsköldpadda och det lär han knappast vara .
Är det mamman eller pappan som är röd tabby vit?
Jag skulle gissa på att han är svart solid ev med ressicivt vitfläck.Hur mycket vitt har föräldrarna 09 kan ju vara allt från en vit tå till betydligt mer vitt.
#1 för att kattungen ska kunna bli smoke måste någon av föräldrarna vara det.
Stolt ägare till tre La permer
hej min hona är, nu 8mån. hon blev jusare i färgen, när hon var, 6mån. nu är hon 8mån. färgen är som, standard för svart tabby. det ändrar sig, med tiden. nu har hon mycket starkare färger. brunt, svart.ränder, lite ljus rött i svansen. lite,vita inslag.på kroppen, halsen. så var du lugn, det ändrar sig med tiden. är du osäker kontakta din uppfödare. mvh barbie 54

#3 Kattungen på bilden i första inlägget är definitivt ingen svarttabby (eller bruntabby som det också heter), den är omönstrad. Det kan vara en svag smoke, men också en 09 (vitfläck), svårt att tyda på bara den bilden. Finns det möjlighet att den röda är dålig smoke den också? Kan ju vara svårt att se på röda och creme.
Får man se en stamtavla från pawpeds kanske? :)