Veterinär i Malmö/Lund?
Någon som har tips på ett bra djursjukhus eller veterinär i Malmö/Lund eller där runt?
Min brors katt har behövs akut vård två gånger nu på ca 1 månad. Och vi har då åkt till ett ställe då dem alltid har tid att ta emot akut, vilket är jätte bra.
Men personalen där kommunicerar inte med varandra, dem har ingen koll på vad den andra sakt och man lämnar katten till en ny och hämtar av en ny. Tror vi pratat med 6 vet på typ sammanlagt 4 dagar och igen har koll på vad som gjorts innan eller vad man bestämmt och planerats. Vi har berättat vårt missnöje över att behöva berätta för varje ny vet vad den tidigare sakt.
Så nu letar vi efer ett nytt ställe. Lite personligare och där dem har koll på läget. Man vill känna sig trygg och säker när katten är inlagd, att någon har koll på den och vet dens historia.

Denna veterinären ska ju vara väldigt bra har jag hört.

Kattens veterinär/ Eva Heger i Kävlinge utanför Lund är bra!
Nyligen har jag upptäckt Cityveterinärerna i Lund som också är kunniga, jättetrevliga och tillmötesgående.
Dock har nog ingen av dessa två akutvård så om det är det som gäller så rekomenderar jag Malmö djursjukhus, fast kanske var det där ni var?
Jag rek inte djursjukhuset i Lund, de har verkligen en mycket dålig attityd och tråkigt bemötande!
Mvh/Lisa
Jag gick till Kajsa-Lisa (som äger Cityveterinärerna) när jag bodde i Lund och hon är superbra. Duktig, engagerad, hon lyssnar och kan kommunicera. Under deras öppentid hade hon alltid möjlighet att klämma in akutfall mellan sina ordinarie inbokade kunder och det var guld värt.
Tack för alla tips. Ska kolla upp dessa och se vad som kan passa oss.
#2 Vi söker ny vet för all typ av vård. Både när det gäller vaccination, undersökning m.m. Hoppas slippa fler akutbesök närmaste tiden. Och han lär få stanna där han är nu tills han mår bättre. Även om vi inte gillar deras brist på kommunikation så vill vi inte flytta en sjuk katt.
Lund bojkottar vi redan, har också fått mycket otrevligt bemötande av dem både på plats och per telefon.
Det är i Malmö han är nu. Dem är alltid väldigt hjälpsamma när det är akut, man får komma till snabbt och dem kollar alltid hur akut det är när man kommer. Tyvärr tycker jag dock att det brister sen, när man väl fått första hjälpen. Jag har förståelse för att dem måste byta vet mellan passen, men då kan man i alla fall kräva att den nya vet får info om vad som hänt och bestämt.
Ja du… det där med att hitta rätt veterinär är inte så lätt. Djursjukhusen har ju alltid jour och har väldigt mycket resurser när det gäller utrustning osv. Men just när man kommer akut så är det ju omöjligt att välja veterinär…men om man går till dem även för "standardbehandlingar" typ vaccination och sådant, så beställer man tid till den veterinär man vill ha.
Själv har jag tre ställen jag går till… Min "husveterinär" sen 18 år tillbaka, Prima Liv i Löddeköpinge. För "vardagliga" ärenden och enkla åkommor. (Kerstin som har kliniken är fantastisk, men inte alltid, alltid up-to-date med det senaste inom kattmedicin - brukshundsexpert som hon är 
Och så går jag till http://hagaveterinar.se/
Hit går jag med allt som har med reproduktion att göra (jag är uppfödare) Det ligger lite utanför Malmö, men jag har gått hos dem nu i ett par år. De har två veterinärer, så det blir lite mer personligt…
Och…om om det är något som kräver riktigt kunnig medicinsk expertis rörande katt - Helsingborgs djursjukhus, Din veterinär i Väla, eller Kattens veterinär i Kävlinge.
Så du ser - man behöver inte bara ha en enda 
___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar Anne Nordström S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**