Bästa alternativet för mina katter?
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Börjar en vuxen utbildning om några dagar och det är i en annan stad så kommer bo på internat då jag är i skolan.
Har skola kanske 2 veckor i månaden eller några dagar i veckan.
Så nu undrar jag, vilket är bästa alternativet för mina katter då jag är i skolan.
Vägrar lämna dom ensamma en hel vecka, min mamma skulle förståss kunna komma ett par gånger per dag och ge mat o vatten och göre rent sandlådan, men tycker endå att det är för lång tid utan kel osv..
Har funderat på om jag skulle kunna föra mina katter och bo till min moster då jag är i skolan men dom har aldrig tidigare varit hos någon annan, så är rädd att dom blir stressade av att åka av och an :/
Bäst skulle vara om någon kunde bo hos mig då jag är borta men den möjligheten finns inte :(
Vad tycker ni?
Kan katterna anpassa sig att bo hos min moster nu och då?
I värsta fall får jag skippa skolan eller försöka så att jag bara har skola några dagar i veckan och köra varje dag.
För katterna betyder nog mest!
Tack för svar :)

Jag tror ju inte att de tar skada av att testa att bo hos din moster. Jag skulle föra dem dit, kanske under helgen redan och sova över med dem där. Ta med deras matskålar och sandlåda så det blir så mycket som möjligt som är som vanligt.
Lämna dem sedan där och se hur det går. Börjar de kissa inne eller bete sig stressat på annat sätt är det ju bara att inse att det inte fungerar. Men att skippa skolan eller göra ett större besvär av åkande fram och tillbaka är ju onödigt utan att testa först.
Håller med #1, prova med moster först och se hur det går.