Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1811 ggr
danitza
2

Bilder på mina huskatter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ska jag visa bilder på mina huskatter men dom är som en siames i personlighet. Vad tycker ni? Det finns underbara huskatter!

danitza
0

Min hane. Kyss

danitza
0

Min söta hona! Skrattande

danitza
0

Min andra hona. Glad

danitza
0

Såld hona.

danitza
0

Såld hona.

danitza
0

Min zebra! Tungan ute

Lusthan
0

Jättefina är dem! Det ser ut att vara siames inblandat, är det huskatt också? Har de alla hittat nånstans att bo?

danitza
0

Tack!Glad Dom är 75% siames och 25% birma. Inte alla, det finns några kattungar kvar.

jbe
1

Ojj så söta, var finns du? *väldans sugen på att köpa en*

Lusthan
0

Mysiga. Synd att jag redan har fyra katter hemma, annars hade jag kunnat vara spekulant. Tror inte sambon skulle samtycka om jag köpte en till… :-) Hoppas de hittar bra hem. :-)

danitza
1

Tack! Jag finns i Haninge.

Jag förstår, tacktack. Glad

[Emma--]
0

Dom är jättefina. Men det är väl sällan jag säger annat haha :)

[sakring]
0

Och hur kan det komma sig att de är 75% siames och 25 % birma? Är mamman en renrasig siames och pappan en blandning?

[Emma--]
0

#13 ts har gjort en annons det går att kika på där all info finns :) Verkar som att pappan är renrasig.

danitza
0

Tackar! :)

Pappan är en renrasig siames som är chokladmaskad och mamman är hälften siames och hälften birma som är brunmaskad.

danitza
1

Bild på mamman och pappan.Kyss

[sakring]
1

Jag undrade hur %-satsen var uträknadSkrattande

danitza
2

# 17 Jaha. Eftersom att mamman var 50% birma och 50% siames så blir kattungarna hälften % mindre birma och siames och då är dom 25% siames och birma. Och pappan är 100% siames och då delar jag på 100 så då blir det 50%. 50% + 25%= 75% siames och sen är det bara 25% över och då är det 25% birma. Hoppas du förstår! Skrattande

[sakring]
1

Ja jag förstår precis hur du tänker när det gäller detta. Men ibland så undrar man när man ser en del annonser på blocket med si och så många % av skogis och maine coone och perser och allt vad de heter de semilånghåriga och sedan ser man korthåriga kattungar.

danitza
1

#19 Ibland kan det bli så.. Men isåfall har dom väll ljugit om att mamman e.x är en maine coone men att hon egentligen är en kort hårig bondkatt som liknar en maine coone. Man vet aldrig, men jag skriver i alla fall sanningen. :)

danitza
1

Ännu en bild på en hona. Skrattande

tuska
5

Jag vet inte varför man inte värnar om den rasen man gillar.   det här att lura kattköpare som inte vet mer än att en siames är en maskad katt och den ska vi ha för den är någon tusen lapp billigare.   Huskatten ska kosta ,men va tusan du tar nästan samma pris på dina blandraser huskatter som en renrasig siames.   Du får inte lura folk va du än gör

Tuskulumskatter   // Inger

cosmonita
4

Fint att du vaccinerar, id-märker och veterinärbesiktigar. Men vad i din avel gör att du kan ta nästan lika mycket betalt som för en renrasig kattunge? Har du testat föräldrarna för sjukdomar som kan förekomma hos dina raser?

Visst får du ta vad du vill när du säljer din katt, men i mina ögon lurar du godtrogna köpare. Alternativt att du vill tjäna så mycket som möjligt utan att avla renrasigt.

Rätta mig om jag har fel.

danitza
0

Alla som vill fråga mig frågor kan skicka frågorna till privat meddelande! Det blir lättare att svara då. Glad