Dubbelt så stor tass (svullen)
Detta är min hankatts tassar. Märkte detta innan idag och undrar om ni vet vad det skulle kunna tänkas vara? Mest rädd är jag för att det är ormbett, då han är väldigt hängig/slö/kroniskt trött i vanliga fall så skulle vi inte märka om han skulle bli det.
Han verkar inte ha ont när man rör, men han hade svårt för att stötta sig på tassen och haltade lite smått.
Har ni varit med om detta, när isåfall har det gått över / har ni blivit tvungna att ringa vet. och vad har det antydit på? Tack på förhand!
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
jag skulle åka till veterinären om det känns svullet och spänt… Vi hade en katt som fick ett svullet ben men pga veterinären inte hade några tider över förrän dagen efter så dog katten… (Detta trots att vi kollade alla veterinärer inom räckhåll) sjukt jobbigt! när vi var där och var tvungna att avliva så var det bett av något slag… :(
#1. Usch och fy! Beklagar! Nae, spänt känns det inte. Jag hade förväntat mig något getingbett eller något. Nu blev jag mer nervös. Men, självklart. Veterinären ringer jag direkt imorgon, men vill ju ändå ha lite info utav er medlemmar också! Kanske någon som varit med om något liknande. ^^
/Elin Josefine Olsson ღ
sen kan jag ju säga att det där inte alls ser lika illa ut, så lite lugnande kan jag vara… Men tyvärr av min erfarenhet så är jag och min sambo som värsta hönsmammorna när det gäller infektion av bett på katter… det vill vi INTE vara med om igen!
Vår gammelutekatt (som bara är utekatt nu över sommaren då jag bor hos pappa och han har möjlighet att gå ut, han var utekatt innan jag flyttade till lägenhet med honom) blev precis opererad för rävbett… vi får ju självklart skylla oss själva men han är definitivt inte utekatt mer… vi vågar och orkar inte den persen varken för honom eller oss… Men guuuud vad glad jag är att han kom till veterinären så snabbt och att vi stod på oss… Han har varit med mig halva mitt liv liksom… Min underbara hittekatt!
Ja, så såg min Moltas tass ut när han blev stucken av en geting (eller om det var bränd av en humla, jag kommer inte riktigt ihåg). Han blev som vanligt igen inom ett dygn. Var uppmärksam på kattens allmäntillstånd. Finns det misstanke om ormbett bör veterinär kontaktas så snart som möjligt.
Sajtvärd Katter iFokus
#4, Gud vilket sammanträffande. Vår lilla misse heter nämligen också Moltaz, fast med Z. Jo, absolut. Är ju själv räddare om min katts hälsa än min egna, tror vetrinärerna börjar bli lite trötta på oss, ringer för minsta lilla.
Men bättre de än att inte ringa alls!!
/Elin Josefine Olsson ღ
#5 Vad lustigt att olycksbröderna har samma fina namn! Och högertassade är de visst båda två. Hoppas att svullnaden går ner lika fort också.
Sajtvärd Katter iFokus
Skönt att det bara verkar vara humla/geting… ^^ berätta hur det går!
#6, Haha ja verkligen! Ja, håller tummarna för att det går lika bra för min lilla herre!
#7, Absolut!
Nej, nu bäddar jag och Moltaz ner oss i sängen. Eller ja, den lilla tokstollen sover redan, så får försöka sova på den lilla yta han vill dela med sig utav.
Godnatt med er! 
/Elin Josefine Olsson ღ
Allt är bra med Moltaz, svullnaden har gått ner i princip helt! :)
/Elin Josefine Olsson ღ
#9 Vad skönt att höra!
Sajtvärd Katter iFokus
Guuud vad skönt! :)