Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 974 ggr
Rajas
0

Det konstigaste jag varit med om!

Hej!Jag har en katt som fått cancer (tumörer i magen) har bestämt mig för att ha henne kvar sålänge hon verkar pigg och oberörd av detta men nu har jag börja svälla i halsen vid kontakt med henne, som en allergisk reaktion. Jag har aldrig reagerat såhär tidigare och detta händer inte vid kontakt med mina andra katter. Vad är det som hänt, är jag allergisk mot "cancerkatter"?

Mvh Millan

Josefa
1

Är det bekräftat att det är allergi du har? Så att det inte är någon form av panilångest, menar jag.

LitenPyssling
0

Spontant känns det lite som en omedveten panikångest (som #1 nämner) som kommer upp, du oroar dig ju för katten och omedvetet kanske du känner att något annat bör göras eller du oroar dig att det bara vänder på en dag och h*n blir jätte dålig?
Tänkte eftersom att djur i överlag (inte alla) döljer alla fel så länge det bara går, något sådant som spökar i ditt undermedvetna så du kanske också känner skuld eller så när du myser med katten?

Tror inte det är allergi då jag tycker det ska uppkomma med övriga katter med, men just denna kan även ha något särskillt inslag som orsakar detta men då borde det ha kommit upp tidigare också.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Rajas
0

Visst är jag orolig, jag har ju haft henne i snart 8år min lilla ögonsten (hon är minst 11år) men inte tror jag väl att det är ångest däremot börjar jag undra om jag fått nån matallergi då det nu börjat hända samma sak efter matintag. Jag har bråck i magmunnen och funderar på om det blivit större eller liknande. Som ni hör går funderingarna fram och tillbaka. svullnaden ligger i svalget och inte i "halsen".

Mvh Millan