Hur ska jag gora?
Det ar sa att min katt alskar att aka bil och om han ser en bildorr oppen eller en random bil staende parkerad forsoker han bryta sig in och jag ar livradd att han ska rymma och hoppa in i en bil eller nagonting.
Han ar en innekatt men traden Trygghet=utevistelse fick mig att oroa mig igen over om han skulle rymma ut utan matte hallandes i kopplet, om han hoppar in i en bil kan han ju ta sig hur langt bort som helst. Hur kan jag lara honom att sluta gilla att aka bil sa mycket? Jag har aldrig direkt vart med om en bil-tokig katt forut.
Medarbetare på matlust

Det kan du inte .
Men se till att han är ID märkt och att registrerad i något av ID-registren.
Stolt ägare till tre La permer
Åh påminner mig om när mina föräldrar hade gårdsförsäljning utav blommor och deras Doris (en av katterna) hoppade in i en av bilarna när bilägarna lastade in blommor i bakluckan! Himla tur att dom såg den stora dammtussen som satt och såg glad ut innan dom åkte iväg, även om det var nära.
Vi fick sätta upp en skylt om deras bil-galna kisse så att kunderna kolla en extra gång så dom inte hade passagerare
Fast det går ju inte i ditt fall! Tror inte det går att träna bort, har aldrig hört talas om det i alla fall 
Ficke en polares katt med mej hem en gång
Den älskade också att åka bil,men det första den fetknoppen gjorde var att lägga sej på golvet bak..En gång glömde jag kolla golvet bak,för jag hade dörrarna öppna pga värmebölja…Bara stängde alla 4 dörrarna,körde iväg hemmåt..Bodde då 23 mil från
När jag kom ca 18 mil hörde jag nåt "purrande" ljud där bak !!!! Uffes "jäkla" katt !! Så var bara fortsätta hemmåt,ringa polaren,då hade dom fattat att Lill-Stina åkt med mej..Så hon fick vara hos mej en vecka,sen bara köra 23 mil igen och lämna Lill-Stina ..Namnet till trots,det var ingen liten kisse,tror den vägde ca 10-12 kg !!
Men så klart katter,precis som hundar kan variera..En del avskyr att ens sitta i en bil medan andra inte kan se en bil,utan att hoppa in i den..Hade när jag var tonåring en Boxer,han kunde inte gå förbi en bil med öppen dörr,utan att han skulle in och "åka bilen"…Man skulle ALDRIG säga: Tage,åka bilen? " Då var man tvungen ta honom en runda i bil.annars låg han och "grät och ylade" tills han fick åka..Om det så bara var en liten bit på 10-20 meter så hade han iaf fått sin biltur
Han fick alltid åka med mej i traktorn när jag var ute och plöjde och sånt,och i tröskan.. Har en arbetskollega som har en dansk/svensk gårdshund som alltid åker med honom i lastbil och grävmaskin … Man tycker ibland mindre bra miljö för hundar att vistas i,men huvudsaken djuren trivs…Min Olivia har jag med mej på båten om jag är ute flera dagar..Håller på vänja den lilla också..Bara när jag ligger i hamn får hon vara i bur..Men där har jag en stor hundbur,så hon iaf har plats,sen nattetid får hon gå lös ombord,för då är båten "stängd"