Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1330 ggr
nakuta
4

Kattunge i soprummet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hittade i söndags en helt underbart söt kattunge i vårt soprum, som någon måste ha "dumpat" där Rynkar på näsan, då det är i källaren med nedfart för tömmning, men eftersom det va söndag och tömmning sker på tisdagar kan han ej ha kommit ner där själv, och där är inga möjlgheter att han kan ha kommit in på annat sätt än att någon satt honom där. Han hade inte vrit där tidigare i veckan då vi varit där med sopor ett par gånger innan dess.

Tror han är mellan 6-8 veckor, alltså väldigt liten, men måste ha haft människokontakt, då han kom och mötte oss i dörren.
Han bor nu hos mig och min sambo och våra 2 katter, och han får nu kattungeersättning, och mjau burkmat för att få i sig näring. Han valde direkt sin plats att sova på och ligger på vår extrakudde i vår säng precis intill min kudde.

Jag undrar vad ni tror om hans päls, tycker han är ganska "fluffig" om man jämför med de andra missarna jag har(när de va 12 veckor) Så tror ni han kommer bli Långhårig? Eller kankse semi?

Jag förstår inte hur man bara kan gör på detta vis Rynkar på näsan? Tror inte han bett om att komma till världen, men nu kommer han stanna här.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

nakuta
0

En till på den lilla killen

Amor vincit omnia

martdat
0

ser väldigt korthårig ut. vilka jäkla folk det finns, Tur du räddade honom.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Devya]
0

Nämen, vem gör sådant?! Är så glad att du tog hand om lillpysen. Jag sku gjort exakt likadant. Va söt kissen är, man vill ju bara gosa med honom då man ser bilderna.:)

Angående pälsen ser den ganska korthårig ut så jag tror det blir korthårig men eventuellt lite mjukare i pälsen och inte sådär sträv som de flesta korthåriga katter är. Den ser lite ut som min katt var då han var liten så därför drar jag den slutsatsen. Men man vet ju aldrig.

AgnetaB
0

Vilken gullegris ! Tänk hur livet kan te sig för en katt ,allt beror på vem man träffar.

nakuta
0

Ja, jag är ju bara himl glad att jag hittade hn innan något annt hände, man vet ju aldrig vd som händer.
Men goo är han välrdens busfrö, än har jag inte kommit på något namn, men går mest under buskille och lill killen. Får helt enkelt se hur pälsen ändras om han bir Korthårig eller långhårig ^^

Amor vincit omnia

vinteralvan
3

Gud va bra att du hittade honom. Ska man inte anmäla när sånt där händer? Det måste ju vara någon i området som dumpat katten.

Vixxen
0

Vilken tur för lillkisse att bli hittad av dig!

Nosen
1

Om jag var du så skulle jag sätta upp en lapp i soprummet och skriva att det är olagligt och djurplågeri att göra på det här sättet.

Man kan även skriva att man "såg vem det var som gjorde det". För att skrämmas lite. Man kan hoppas att personen tänker om lite och inte gör det igen.

Stackars liten att folk inte har samvete :(

nakuta
0

Är lite svårt att anmäla när det är ett hus på 6 våningar och 8 lägenheter på bredd :-/

Tur är så flyttade vi i måndags så nu kom vi ifrån det området, enda som är ltie jobbigt är att nu har jag ju märkt att han blivit dålig i magen (troligen pga matbyte, då jag ej vet vad han åt förr)

E han "vanlig svart och vit" eller är han något annat, tycker mig se typ tigré på denna bilden

Amor vincit omnia

nakuta
1

Så bidrar jag med en extra bild bara för han är så söt Oskyldig

Amor vincit omnia

Josefa
0

Det kan ju faktiskt vara så att kattungen kommit ifrån sin mamma av någon anledning och sökt skydd i soprummet.

nakuta
0

#11 Det tror jag inte, det soprummet är omöjligt att komma in i utan nycklar, helt slutet och man går in där inifrån.

Amor vincit omnia

IceJossan
0

Sicken plutt! Tur att du hittade honom!! Han ser ut att vara svartvit. Mönstret är så kallat spökmönster som syns igenom täckfärgen, det brukar försvinna med åldern. Såvida han inte är alldeles vit i underullen, då är han svartsmoke med vitt.

nakuta
0

#13 Nä, är inte vit i underullen, bara "mörk" vet ej om jag ska kalla han svart eller ej, men mörk i alla fall, världens buse är han i allafall ^^

Amor vincit omnia

Julle-A
0

Hade jag haft makten till att skicka alla djurhatare och djurplågare till mars så hade jag gjort det inom en millisekund. Fy i helvete vad trött jag blir på människor -.-

Thaeri
1

Alla katter har två saker i färgväg: grundfärg och mönster, sen ombineras det med yterligare grejer, bland annat en gen som bestämmer om mönstret ska vara synligt eller täckas över.

Men som någon annan redan har sagt är det inte alltid att mönstret täcks helt även om det rent tekniskt ska vara "övermålat", faktum är att röda katter så gott som alltid har mönster som syns igenom även om de rent tekniskt är solida då den röda färgen fungerar mer som lasyr än täckfärg.

Din katt är definitivt svart med vitfläck, spökmönster ändrar inte på det.