Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2515 ggr
[Grynet08]
1

Perser med lång-näsa.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon i Sverige som föder upp såhär vackra perserkatter? Har fastnat för detta utseende och hade gärna haft en sån här sötnos som nummer två :)

[Grynet08]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2 :)

Heidi
0

Har för mig jag sett en uppfödare som födde upp retroperser men nu när jag googlade kunde jag inte hitta dem. Kanske har lagt ner Obestämd

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[Grynet08]
0

Så synd, de är så himla vackra! Någon annan som vet något? :(

Heidi
0

Fast är du säker på att det där är en Perser och inte en långhårig Burmilla dvs Tiffanie?

Var väldigt inne på att skaffa en sån för några år sen Glad de är lika tycker jag.

[Grynet08]
0

Bara sett bilder på den, tror det är en tjej i kina som äger katten. Står iaf att det är en perser, så jag antar att det är det :)

Men googlade på Tiffanie, som du sa är de väldigt lika :) De flesta verkar vara svarta dock? Finns de någon i Sverige som föder upp sånna? )

Heidi
0

Jag tror de flesta är något liknande i färgen som kissen på bilden, silvershaded kanske?

Hittade en tråd inne på Burmilla i fokus som kanske kan va intressant för dig:
http://burmilla.ifokus.se/discussions/4d713803b9cb46222d04f884-var-hittar-men-langharig-burmilla

Tyvärr verkar de inte finnas i Sverige om det inte är någon som nyligen tagit in en. Men uppfödare importerar ju katter rätt ofta så det är nog inte jättesvårt att importera in en. Fråga uppfödare om råd i den biten också om det blir av Glad

IceJossan
0

Kissen på bilden är väl en klassisk chinchillaperser kanske? De hade ju lång nos bra mycket längre än vanlig perser.

Imasy
0

I Sverige kallas väl dessa långnästa perserkatter för "klassisk perser"? Har du kollat på perser.ifokus? Tror mig minnas att det finns/fanns någon där som avlade på katter med lite mer näsa.

[Grynet08]
0

Får höra där inne! :)

Quincy
3

klassiska perser är så fina! tycker det är synd att det finns så få av dem