Hjälp identifiera min katt!
Jag fick min katt Isabelle av min pojkväns mamma för lite mer än 2 år sedan. Pojkvännens mamma kunde inte minnas vem hon köpt Isabelle av som kattunge och kunde därför inte svara på om hon var en vanlig huskatt eller om hon var en blandras.
Jag vill gärna ha er hjälp med att försöka avgöra vilken kattras Isabelle delvis skulle kunna vara! Jag själv tycker att hon ser ut att ha lite siames i sig (öronen, formen på huvudet och ögonen).
Jag ser inga rasdrag. Öronen påminner mig inte alls om siames.
Jäkligt läcker donna, ser drottninglik ut!
#2 Okej! Tack för din kommentar :)
Åh tack, hon är min lilla prinsessa!
Om en katt är blandras eller om den är renrasig kvittar så länge den inte har någon stamtavla så kallas den för huskatt… :)
Otroligt vakcer katt, gillar vita katter :)
En vacker vit huskatt! 
Många tror att en katt är en viss ras för att den liknar rasen, men så är det inte. En katt är en ras enbart om den har en stamtavla. Det låter kanske strikt för många, men så är det. Annars skulle det vara omöjligt att identifiera raskatter och en katt kan ju likna många olika raser.
Samma med blandras. En katt är bara blandras om föräldrarna har olika stamtavlor. Men en blandras är ändå en huskatt.
Hoppas du inte blir besviken av detta, många vill gärna "förädla" sina katter genom att vilja ha dem till olika raser, men ingen raskatt i världen är ädlare eller förnämare än din huskatt. Alla är lika förnäma. Var stolt över din vackra huskatt, för hon var verkligen riktigt vacker!!!
#5 Nej, jag är ju inte ute efter att registrera henne som någon raskatt, skulle bara vilja ha lite info för skojs skull :)
Tack :D
Sen får vi inte glömma att raskatter kommer ur huskatter. Alltså - huskatter kan lätt se ut som eller påminnas om vilken raskatt som helst. Huskatter får dragen slumpmässigt medan man "slipar" på det hos raskatter. ;)
Tycker hon ser ut som en helt underbar huskatt, och är väldigt prinsess-/drottning-aktig, lite som en vän jag känners huskatt! (En äkta liten primadonna :D)
För övrigt tycker jag faktiskt kinderna + öronen mer snarare påminner om en Chartreux. Det har den dock nog garanterat inte i sig då det endast finns en Chartreux i landet (tror jag?). Det är en fransk raskatt som kom ur franska blåa huskatter som jagade möss ute på landet.
http://www.assetsoflife.com/The-Cat-Place/Cat%20Images/Chartreux_Blue.1.JPG
#6 Nej, precis som jag skrev till #5 så är jag definitivt inte ute efter att registrera eller "förädla" henne som någon raskatt! Jag är väldigt stolt över min vackra flicka, och det gör mig himla glad att ni ger henne så fina komplimanger :D
Mitt intresse kring hennes bakgrund började bara för att jag själv kände mig nyfiken och för att hon ibland fått kommentarer om att hon ser ut att vara en blandning av något.
Du har all anledning att vara stolt över din vackra katt!
Troligen är det för att hon är helvit och därför ser lite ovanlig ut som "folk" kanske tror att hon måste vara en blandning av något, men så är det inte. Huskatter finns i nästan alla färger och former, och de är alla unika och speciella, även utan några särskilda raser i släkten.
Sajtvärd Katter iFokus
#1 så vacker, och myckete fin bild :)
Verkar finnas de som har uppfattningen att vita katter har raskatt i sig. Kanske därför folk reagerar. Superfin katt i alla fall :)
#13 & #14 Tack! :)