Utekatt till innekatt
Hej!
För några månader sedan var jag kattvakt åt några som bor i ett hus på landet. Alla katter var bondkatter och jag bodde i deras hus. Tog även hand om deras hundar och hästar.
hur som helst så ska de flytta nu. Till en lägenhet och villl inte ha med sig alla katter dit. Så de ska försöka sälja och om et inte går kommer de att avlivas.
Och jag vet att ibland på vintern när det blir väldigt kallt ute så stänger de kattluckan så att katterna måste vara inne och går på kattlådan =)
Men om de nu inte hittar en köpare så funderar jag på att köpa iallfall en katt. Fast jag bor i lägenhet. Vore det grymt mot katten? För här kommer den inte få gå ut alls. Bor högt upp också så det fungerar inte riktigt att ha ett fönster öppet.
Vad tycker ni ?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Det kan gå bra att vänja dom vid det nya livet. Speciellt i samband med flytt då det blir ett helt nytt revir. Har en kompis som köpte en fd utekatt. Den katten vill dock ut i koppel dagligen. Men många som jobbar med hemlösa tar ju in katter utifrån och tycker ändå det är sällan man hör att det blir stora problem. Men en del mjauande kan ju vara att räkna med. Men det som gäller är ju att aktivera katten tillräckligt :) Tycker det är värt att pröva :)