Vad tror du det är för kattras? Bifogad bild!
Ser ut som en devon rex. Är det hans katt?
Jag uppfattar det som att det inte är mannen du jobbar hos katt? Har ni tagit den till veterinären för att kolla ev chipmärkning?
Nej det är inte mannens katt. Han har själv en huskatt som är både inne och utakatt så han ar en bräda på tomten så katten kan komma och gå som den vill. Denna lilla krake hittade sig till hans hus och har bosatt sig där. Den får mat och hem så den trivs väl.
Han har inte varit till vererinären med den då han inte är frisk, men hört med alla grannar i husområdet, men ingen känner igen katten :/
Är det en seriöst uppfödd katt lär den vara chipmärkt så ta den till veterinär eller polis och kolla upp det. Kan ju finnas någon där ute som saknar sin katt.
Precis! Jag har gått ut med bilden på en internet sida lokalt, men ingen nappar… :(
Får be honom göra det, eller om jag får ta med katten. Den är inte så tam :P
Åk in och kolla upp chippet, för den är kanske saknad av någon som sitter och är orolig för sin katt!
Mvh,
-C
Är den inte tam? Den ser rätt tam ut på bilden. Vore verkligen bra om du kunde ta tag i detta om mannen inte kan. Som #4 skriver så finns det kanske någon som saknar sin katt.
Kolla upp det. Har själv två rexar och dom flesta brukar hållas som innekatter, dock kan det finnas de som är utekatter förstås men sommartid då dom inte har pälsen för att vara ute vintern. Men var katten undernärd har den nog varit vilse.
Lyckades få en bra bild på henne helt enkelt. Hon fräser och rivs väldigt mycket. Ja väldigt smal(på tok för smal) och pälsen var inte som nu, men det kanske är normalt för den rasen?
Har som sagt gått ut med annons och ska tjata på mannen annars tar jag saken i egna händer :)
Tycker också synd om ägaren/na som förlorat sin katt..
Annonsera på Blocket under efterlysningar och anmäl till polisen på 114 14.
Hoppas att det går bra för kissen :)
Pälsen kan variera en del. Som #10 säger ring polisen. Katten kanske t.o.m är efterlyst.
Får man fråga vart i landet katten befinner sig?
ska kolla upp det! =)
Det är absolut en devon rex! Tar gärna stad och område samt var man kan vända sig om mn känner igen den så ska jag sprida på Facebook.
Ta kontakt med polisen eller veterinär i morgon så dom kan kolla chipmärkning! Kolla både med Sverak och mot SKK, kan vara reggat i båda.
Vad är det för kön? Kastrerad?
#14 Du vet väl på ett ungefär var i landet? :) Tänkte då du kände mannen på ett vis.
Behöver inte skriva exakt stad om du inte vill, utan län eller så går bra med :)
*putt* Var finns katten? :)
Hoppas att ni hittar kattens ägare.
Stolt ägare till tre La permer
Katten sitter ju inomhus på mannens köksbord, så galet vild kan den ju inte vara då?
De är verkligen inte billiga, risken är stor att det finns någon därute som dels betalat stora pengar för katten, och dels saknar sin katt otroligt mycket.
Det finns ju fler sätt än att skriva en notis på en internetsida.
Är kruxet att mannen ser katten som sin nu kanske?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Sorry, men har ni inte kollat chip så har han stulit katten och det gör mig förbannad. Snällt att mata en katt tillälligt, men inte att bara behålla den utan vidare.
Hade min chipmärkta (men inte tatuerade) katt kommit vilse och någon hade behållt den utan att ens kolla id-märkning så hade jag blivit tokig. Däremot hade hen fått en god ersättning för besväret och givetvis ersättning för de utgifter hen haft för att kontrollera märkningen.
Kontakta katthem i närheten, några av dem har chipläsare.
Upphittade katter är hittegods och ska anmälas som upphittade till polisen! Har katten (en renrasig devon rex) en ägare har denne sannolikt anmält katten försvunnen hos polisen.
Vill upphittaren behålla katten på laglig väg ska katten anmälas som upphittad hos polisen och om ingen ägare tillkännager sig kan upphittaren få behålla katten (jag tvivlar på att polisen motsätter sig detta eftersom de inte vill ha med katter att göra sådär rent generellt).
Hoppas att ägaren hittas snart, som redan sagt får man inte behålla ett djur som inte är ens eget.
Marre