Katter leker med sladdar
Hej!
Jag kommer snart att få hem min första egna katt och det var även väldigt länge sen min pappa hade katter. Är det vanligt att katter är på sladdar till lampor, till tv:n och annat? Vad kan jag göra för att förhindra det? Jag kan ju inte ta loss alla sladdar då sladden till just tv:n sitter fast inbyggt i skärmen. Några tips?
Marre

Vi har fixat sladdgömmor till de sladdar som går att gömma.Mobiltelefonerna laddas i ett kattfritt rum.Hörlurar läggs i ett skåp då de inte används.
De sladdar som inte går att gömma har vi tejpat med silver tejp.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tejpade också en del sladdar längs väggen, väldigt praktiskt. Det finns också sladdgömmare/sladdhållare (vet inte vad det heter.) Min ena katt tyckte att en del lösa sladdar var roliga, den andre katten har aldrig lekt med sladdar. Katten som gärna pillade på sladdar avledde vi helt enkelt och det slutade väldigt snabbt faktikt. Kanske tur ;).
Min ena katt tyckte om att bita sladdar, spec min mobil laddare. Efter att ha sagt åt honom flera gånger (tschh ljud och ibland var faktiskt blomsprutan nödvändig) så har jag lyckats (nästan) få bort beteendet.
Nu händer det ytterst sällan, men ibland får han för sig att bita sladd men det är för att få min uppmärksamhet så när jag ryter "NEJ" så springer han iväg.