Katt som kräks
Hej min 4åriga hona har börjat kräka upp blötmaten jag ger henne inom 5 min att hon ätit den.. Hon får Pussi då det e den enda av de ja prövat som hon gillat. Har haft henne i 3år och hon har kanske kräkts 1ggr/år förr så detta är mkt ovanligt för henne men jag förstår inte vad de beror på. Ger henne inte fisk sorterna för övrigt. Jag har vart väldigt försiktig med att ge henne blötmat den senaste tiden å bara gett lite några ggr/vecka å hon spydde inte på några veckor så ja ökade lite grann å då började hon igen…
Så ja undrar helt enkelt va ni tror/tycker att ja ska göra.
Hon spyr inte flera ggr per dag så uttorkad blir hon ju inte å hon äter ju av torrfodret utan att spy så mat får hon i sig iaf.
Hon har en kattkompis just nu tror ni att hon stressäter å spyr av det? har inte märkt att hon äter nämnvärt snabbare..
Vet inte vad det kan bero på, men mitt ex katt spydde också av just pussi.
Kan det vara att det är varmt ute och att magen är dålig? Om hon inte spytt av det förut, som jag förstod det.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Precis hon har aldrig spytt av detta förut. Hm aldrig tänkt på att de skulle vara värmen, vad kan man gör åt det isf?
#3 Vet inte vad man kan göra åt det riktigt. Vår katt blir sämre i magen på sommaren och brukar ibland spy och bli lite lös i magen då. Men i år har hon klarat sig.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ingen annan som har nån idé??
Magkatarr.
#0 Jag hade faktiskt samma problem med min hona. Jag löste problemet genom att flytta katternas matskålar en bra bit isär och sedan dess har hon inte kräkts alls när de får blötmat (vilket de får en gång om dagen). Troligtvis hetsåt hon och blev stressad av att ha kompisen så nära. Testa om det funkar!
Tack så mkt! ska pröva att ha dem en bit isär :)
Gav dem en stor portion me blötmat för en stund sen fast längre ifrån varandra å ingen spya :D de verkade göra susen! Tack för hjälpen!