Blötmat eller mjukmat?
Vad säger ni? Blötmat, mjukmat? Mjukfoder? 
Jag ger en kombo! Blandat, så att torrfodret suger åt sig av blötmaten. Då får mage och tarmar jobba utan att överanströngas.
Min katt gillade inte blötmat egentligen - men utblandat med torrfoder gick det bra!
Om jag blandar ut en dl torrfoder med ca 1-2 msk våtfoder brukar det bli en bra mix.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Burkmat! Fast min katt äter inte sånt….han är en riktig torrfoder-junkie
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Burkmat säger jag 
#2 Aha, det var ju också en variant! 
Jag säger blötmat.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad är skillnaden mellan blötmat och mjukmat?
#6 Vet inte, finns det någon skillnad? 
Ingen aning. Men jag säger nu burkmat i så fall. ;D
Jag säger mjukmat för att katterna har lärt sig det. OCh så låter det gulligt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Burkis 

Blötmat säger jag.Sen kallar vi de där små påsarna för godismat.
Blötmat är det som serveras till vardags och påsmaten/godismaten serveras på utställningar och vid festliga tillfällen eller till katter som behöver lite extra.
Stolt ägare till tre La permer
Blötmat är mer generellt än tex burkmat, då det är blöt och kan köpas både på burk och tetra. Skulle kännas fel att säga ska ni lite burkmat och sen langa fram en tetra. Därmed inte sagt att det är mer rätt än det andra, bara att det har en mer generell betydelse.
Joxmat kan man kalla det för också då det ser så joxigt ut =) och joxigare att få hem än en 10 kg fodersäck =)
/Fridaybrew

#12 Fast jag tycker att det är betydligt enklare att ta en sväng förbi blötmatshyllan på ICA MAXI när vi handlar till oss än att be min man köra förbi djuraffären för att köpe torrfoder.
Stolt ägare till tre La permer
Blötmat, burkmat, våtfoder, blötfoder, "såndär blötmat" :D lite allt möjligt
#13 men det måste väl vara lättare att be gubben köpa torrfodret än att köpa blötmaten själv =)))) just saying
/Fridaybrew
Sa mjukmat tidigare men använder ordet blötmat numera.
Jag säger blötmat…men mjukmat lät ju gulligare! :)

Blötmat.
Men på norska forum säger jag oftast våtfåder, då det stämmer mer överens med deras ord för det.
Mjukmat låter som sagt så gulligt. OCh när jag säger det här med rätt tonfall så lystrar gänget!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....