Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1584 ggr
thildatessie
0

Skäms över att vara människa..

För att göra en lång historia kort:

Mår skit. Min sambos syster ska avliva hennes mans katter för att dem ska flytta och katterna inte "kan följa med".. är superarg men vet inte om jag vågar säga till, rekomendera katthem osv.. Katterna är nog mer än 9 år iaf (vet inte alls) och kastrerade syskon (hona+hane). VAD LÄR HON SINA BARN?!?!?! jag är blyg och vågar inte säga till för att det inte ska bli dum stämmning. Vet inte vad hennes man säger. Sist hon ville ta bort dem för att en kissade i soffan (åååhh….kunde vart UVI men det kollade ju ingen upp,fler lådor osv)så ville inte han. Vet inte alls vad jag ska göra. Kan inte ta dem själv, inte ens tillfäölligt… Behövde mest skriva av mig………

LaSadie
4

Jag har ofta inget filter i de situationerna utan säger att de är riktiga puckon.

thildatessie
1

#1 det är ju det att jag ska träffa dem rätt ofta iomed att vi är familj. Hela den familjen har ingen som helst respekt för djur och levande ting. "Sälj den bara" "avliva så slipper ni den" Som tur är så är sambon bättre…

emmachk
0

Jag vet hur du känner dig. Jag brukar alltid säga till mina familjemedlemmar om dom har djur som borde kollas upp hos veterinären eller dylikt men det är tyvärr inte alltid så uppskattat. Jag fick fixa ett nytt hem åt min systers katt eftersom dom skulle flytta och inte orkade ta med sig den. Så då pratade dom om avlivning. Men som tur var så fick den ett nytt hem…. Obestämd

ivanhoe81
0

min mor tycker att jag ska avliva mina sköldpaddor pga att strömmen är ganska hög pga pumpen, värmelampan etc brukar säga ja om du avlavar din hund som hugger och biter stort sett alla men det vill hon självklart inte (en liten chiuava (stavning))

har själv räddat livet på en kull med kattungar som var på väg att dränkas i en sjö, tur nog så hade vi en katthona som hade ungar i den åldern

thildatessie
0

åh, vill också rädda men det verkar inte vara möjligt… Ringde närmsta hemmet idag men de tog inte emot…fullt överallt. Familjen får tillgång till sitt hus den 18e..

[silkesnosen]
9

det är väl bara att säga att givetvis följer ALLA familjemedlemmar med…skulle hon avliva ngn annan i familjen? ibland får man vara obekväm, vet att det e sjukt jobbigt…

[sakring]
1

Men sluta umgås med dem för 17!

thildatessie
0

#7 vi är familj. Kan inte bara sluta sådär! Ska tillägga att jag bara umgås vid tillfällen som födelsedag,jul osv

[sakring]
2

# 8 Det går utmärkt att sluta  umgås med folk man inte tycker om. Oavsett om man är släkt eller inte.

[silkesnosen]
2

Äh bättre att säga ifrån och våga ta en diskussion. Jag tror inte på att klippa band.

ivanhoe81
0

#8 jag har slutat umgås med mina syskon pga att de inte respekterar mig så det går hur bra som helst att bara sluta

nottheonly
1

Fast det kanske inte är det första man väljer, alltså säga upp kontakten med sin familj. Men jag tycker att du ska berätta för dem vad du känner! För det är inte heller bra att gå runt med irritation osv.. hoppas du får dem att förstå att det inte är okej att göra så!!

[Sjöholm i Hålan]
13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men herregud,är katterna så gamla,varför inte låta dom då få vara kvar i livet ??? Men tydligen ett drag mer och mer märkbart bland kvinnor av i dag :-)

Hade för en tid sen en relation med en kvinna som delade åsikt med ovanstående …..Kravet var: Skulle vi fortsätta umgås,skulle jag se till att avliva min lilla flicka,pga hon kunde inte känna "frihet" om jag hade katten kvar !!!!!!!!!   Men jag gjorde som varje klok man bör göra,bara gick !! Katten ligger här och purrar sidan om i soffan,hellre vara själv med lilla katten än med maktfullkomliga kvinnor :-)

[Sjöholm i Hålan]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Musikintresserad :-)

Josefa
14

Man måste ha väldigt dåligt självförtroende om man känner sig hotad av en katt i ett förhållande.

thildatessie
0

Jag vet inte vad jag ska göra, dem kommer antagligen inte att lyssna. Hon är "dominant" i sitt sätt och vågar säga, jag är tvärtom..

[Sjöholm i Hålan]
1

Om det är HANS katter??Har han ingen talan ?? Säkert hon som bestämt dom ska ha nytt hus med :-) Såg till den stackars pågen att han hyr en liten etta i närheten och flyttar dit med sina kissar,,så kan frun ringa när hon vill ha "kärlek och ömhet" Men väl knappast en sån människa vad är :-)

thildatessie
0

#7 vet inte.. han ville inte avliva sist när honkatten kissade i soffan…

[Sjöholm i Hålan]
0

Mmmmm tror jag vet varför hon pinka i soffa :-) Min Olivia gillade inte ett damsällskap jag hade med mej hem,hon satte sej helt sonika och pinkade i hennes väska !!!Varken tidigare eller senare har hon gjort nåt sånt,men jag vet inte…kanske katter känner på sej om dom är omtyckta och av vem?? En polare till mej gillar hon inte alls,han puttade väck henne en gång då hon ville hälsa,sen dess när *** är här,hoppar hon upp bakom nacken på honom och lägger en rökare,och det är bara med  *** hon gör så !!!!! Så det bästa pågen gör:Hyr en etta,ta kissarna med sej och är hos frun när hon vill ha "kärlek och ömhet" :-)

thildatessie
0

#19 åh :( tror inte att han gör det men som sagt så vet jag inte alls var han står i detta. Sambons familj har ingen respekt för djur och är bara "avliva den då om du inte vill ha den" "det är bara ett djur" Som tur är så är sambon bättre.. det gör ju inte saken bättre. Åh varför ska detta hända..

indra-bus
0

#13 De gjorde du rätt i. Hade gjort samma sak utan minsta tvekan.. O djur de vet vika man skall ha med att göra ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Sjöholm i Hålan]
0

Jag håller med dej om att djur känner/märker på människor som djurvänner/icke djurvänner…Mina katter jag haft har tydligt markerat i flesta fall,antingen genom gömma sej eller helt sonika "fysiskt" visat ställningstagande gentemot besök i "sitt hem" Men även varit med om fall där katten helt sonika bara gått iväg,inte här men bla en polare till mej. Hans katt ville ut till varje pris,sen försvann den och han hittade den hos en granne,tog hem sin katt men den blev helt tokig så grannen fick katten..Där kunde polaren klappa den och allt utan problem :-) Ska tilläggas,han är kattvän så var inget med handhavande och så…Den valde helt enkelt sin ägare……………

Viccan92
1

Men snälla nån. Vissa av era svar alltså. Visst jag tycker inte att dem borde avliva men allvarligt talat.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast