Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 5081 ggr
Marie_1987
0

Få en katthona att börja löpa!

Finns dt något man kan göra för att en hona ska börja löpa igen?

Hon löpte för två veckor sedan då åkte vi och lämna henne till hanen och då slutade hin dirkt. Hon har varit hos honom nu i två veckor utan att gå in i löp igen. :S Finns det något medel eller så som gör att hon börjar löpa igen?

annzoo
0

Hur ofta löper hon annars…visst var de bengal du hade eller minns jag fel? Kanske hon kan vara där längre alt ta hem henne och se till att honan är i riktigt höglöp då hon kommer dit.

Är det första kullen och var hon i höglöp då hon anlände till hanen? Själv hade jag min hona 5v hos en erfaren hane utan vare sig omlöp eller riktig parning. Jag bytte hane till en mer gentleman och nybörjare då blev de omlöp och parning. Båda gångerna kom honan ur löp.

EddaM
0

De löper ju oftast med 3v mellanrum så avvakta ni. Ofta händer det att honan slutar när hon kommer till hanen och då får man vänta tills hon löper igen. Kommer hon inte i löp igen så kanske ni får fråga om ni kan få låna hem hanen istället.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Marie_1987
0

okej hanen är ej så erfaren inte hon heller det e tredje gången hon löper. Så hon e oskuld. åkte dit på andra dagen hon löpte då hade hon inte börjat trampa ännu.

annzoo
0

#3 då åkte du lite för tidigt, är honan inte i höglöp så är det större chans att hon kommer ur löp. Hur ofta löper hon? Löper hon tätt skulle jag vänta i 2-3v till annars skulle jag ta hem honan och invänta ett riktigt löp innan hon får träffa hanen.

Alice98
0

Katter löper oftast med 3 veckor emellan, så vänta en vecka så börjar hon nog löpa. Glad

Lycka till med omparningen!

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Marie_1987
0

hon löper ganska olika ibland kan det gå två månader. ibland en vecka.

Hämtade hem henne efter två veckor iaf. Hanen har varit på henne ganska mkt för hon hade skorpor i nacken. får se om hon börjar löpa snart igen eller om hon har kattungar i sig. Men det är svårt att veta ska på utställning med henne om två veckor men om hon skulle vara dräktig så e dt ingen bra idé  att ta henne på utställningen. Är det någon som har erfarenhet av det? borde jag avstå och isf hur av anmäler man henne då? Måste man ha intyg som man man måste n'r dom e sjuk?

annzoo
0

Enligt reglerna får du inte ställa henne då hon gått med hane under löp**.

Tillträde till utställning är ej tillåten för:**
* digivande honkatter
Nationellt förtydligande: Honkatt som har kattungar som inte är tolv veckor gamla betraktas som digivande

*parade/dräktiga honkatter
Nationellt förtydligande: Har honkatten löpt nyligen och varit tillsammans med fertil hane under tiden utgås det från att hon är parad/dräktig

Marie_1987
0

okej då e det nog bäst att vara hemma då :) men chansen är väldigt iten att hon ens har löpt. men vill inte riskera något. =)