Näta in sin balkong
Hej!
Ursäkta den kanske lite dumma frågan, men nu när det börjar bli varmt här (18 grader tror jag minsann att det är idag!) känns det plötsligt väldigt aktuellt att fråga..
Jag bor på andra, och högsta, våningen i ett "hög"hus (det blir ju inte så högt med två våningar..XD). Jag har balkong. Däremot finns det ingen balkong ovanför mig. Hur fäster man lämpligen ett balkongnät på en sådan balkong..? Jag har ingen tidigare erfarenhet av att näta in sin balkong, så om ni vill förklara så utgå gärna från att jag är lite korkad. 
Tack!
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jag skulle byga ett "skelett" som en bur och näta in alltihopa.Tak som väggar.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Oj. Det verkar jobbigare än vad jag tänkte mig.. Jag hade någon sorts vision att det fanns något enkelt sätt att lösa det på som inte krävde snickarkunskaper, för det har jag inte så mycket av.. XD Men tack för tipset! Jag får kanske försöka med det trots allt.. ^^
Du behöver inte ha så mycket snickarkunskaper för att näta in din balkong. Köp hyvlade brädor, 45x45 mm eller lite grövre iaf i hörnen. Gör sedan ramar av dessa brädor. Rn ram på vardera sidan och två tre att ha på långsidan. Sätt fast något lämpligt nät i ramarna. För att det inte ska bli för vinglingt är det bra om nätet har lite styvhet. För att staga upp ramarna är det bra om du sätter en bräda diagonalt i ramarna också.
Köp någon slags list så att du kan ha nätkanten mellan själva ramen och listen. Skruva ihop listen med ramsidan med nätet mellan. Be om råd i brädgården vilken sorts skruv som du ska använda, torque är en bra typ. För att det ska gå lättare att skruva speciellt om inte inta har någon elektriskt skruvdragre kan du ha på lite tvål längst ut på skruvarna innan du börjar skruva.
På brädgården kan du säkert få hjälp att såga till brädorna i rätt längd. Fäst ihop ramarna med tre fyra spännband per sida och spänn också fast ramarna i hörnen mot balkongen.
Bara du väl börjar med lite snickring ska du se att det blir jätteroligt. Jag köpte mig en liten nätt kombinerad borrmaskin och skruvdragare med uppladdningsbara batterier och den har verkligen blivit min vän när jag ger mig på snickeriarbete.
Okej, nu har jag börjat kolla runt lite men behöver fråga er om en sak, vilket är varför jag bumpar upp en så gammal tråd.
Jag var inne i djuraffär och tittade och de hade nät för dessa ändamål (galet dyrt, så det skall ju inte handlas där, men det är en inspirationskälla ^^) och de hade inte tak. Ni som har kattnät, har ni även med tak, eller är det bara väggar? Hur högt nät har ni i så fall, om ni inte har tak?

Självklart har jag tak.Mina katter hoppar och klättrar.
Stolt ägare till tre La permer
Tak måste man ha för katter klättrar mycket bra
Hm.. det försvårar saker mycket. Jag vet ju att de hoppar och klättrar, men tänkte att de kanske inte gjorde det i nätet för att det var för sladdrigt.. eller något.. >.< Jaja. Tak blir det i så fall, på något vis.
Tack för er hjälp!