Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 2439 ggr
[RMSLiners]
1

Vattenskål och matskål för bur

Den 25e kommer vi bli borta hemifrån en hel dag och då tar vi också med oss hunden och även katten får följa med då jag inte vill att han ska vara ensam längre stunder. Han är van vid att åka bil så han följer gärna med.

Till katten har vi en stor flygbur i bagaget som den kan sitta, ligga, stå och vrida sig i hur enkelt som helst. Men skålarna som följde med buren är inte världens bästa. Jag har letat efter skvättfria skålar man kan hänga på burdörren åt katten men varken Djurmagazinet, Arken Zoo eller andra djurbutiker har det jag söker och jag tycks inte vara skicklig på att hitta något på nätet heller.

Någon som vet var jag kan få tag på lämpliga skålar som kan hänga på burgallret under färd?

cosmonita
0

Jag har ingen kännedom om att det finns sådana skålar att köpa, kanske någon annan vet.

Det brukar dock räcka att katten får tillgång till mat och vatten i pauser under en långresa. Hur lång tid tar resan?

[RMSLiners]
1

#1 Jag vet att det funnits men de kanske inte säljs längre?! Obestämd Hel dagen estimerar vi det till dvs 12 timmar men givetvis kommer vi ta längre pauser emellanåt också så alla får sträcka på benen osv.

cosmonita
0

Jag tror nog att det räcker att katterna blir erbjudna vatten och mat under pauserna.