Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1834 ggr
NadiaD
0

Applaws / Bozita

Det verkar vara svårt att få tag på stora paket Applaws kitten. Och har man två katter blir det inte så ekonomiskt med ala småpaket.

Nu till min fråga. Vid vilken ålder kan man byta till vuxenfoder?

Samma fråga angående Bozita våtmat (även den svår att få tag i)

Jourhemmet
0

Alla kattungar jag får hem går succesivt själva över på vuxenfodret när dom känner för det. Har en kull här nu som är sex veckor och dom väljer själva då dom har fri tillgång på både blötmat, vuxen torrfoder och babycat torrfoder.

annzoo
0

Bozita blötmat är ju jättelätt att få tag på alla djuraffärer säljer ju deras tetror.

Thaeri
0

Många på ett annat kattforum, SKS, brukar beställa både Applaws och Bozita från Zooplus, har för mig att det blir från Tyskland då. Vet inte om någon av dem hänger här och kan hjälpa dig med hur man går tillväga exakt, annars får du väl kika in där.

När jag hade katt senast brukade jag beställa Bozita från Foderbilen – heter animail.se nuförtiden – men de verkar inte ha Applaws torrfoder tyvärr.

Från animail ska man kunna få det leverarat fram till dörren, och jag tror att detsamma gäller för Zooplus Glad Jag brukade beställa Kattsand samtidigt som kattmat dessutom, guld värt att slippa släpa den uppför tre trappor :)

Hawknestgrove
0

ÄVen Bromma Zoomarknad säljer Bozita teteror till toppenpris. Fraktfritt om du köper för mer än 500 kr.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

NadiaD
0

Jo Bozita är jättelätt att få tag i, men inte Kittenvarianten. Har sätt att de säljer dem på Zooplus så jag har beställt 98 (!) st så de räcker ett ta till mina två.

Zooplus har också Applaws. Köper man deras ekonomipaket 3 x 2kg blir priset ca 98kr. Det känns dyrt. Synd, när deras vuxenmat är så pass mycket bättre.

Thaeri
2

Man behöver ingen kattungevariant av Bozita blötmat, det är samma sammansättning i den som i "vuxenmaten", skillnaden är väl möjligtvis att bitarna i sås och gelé är lite mindre, kommer inte ihåg exakt.

Bra kattmat behöver inte delas upp på olika sorter beroende ålder, att vissa ändå gör det beror oftast på att folk helt enkelt inte köper den till kattungar om det inte står just "kattunge" på förpackningen tyvärr.