Hur länge är det kvar?
Hejsan!
Min katt är nämligen dräktig. Och jag är så grymt nyfiken på hur länge det är kvar. Jag trodde hon skulle föda för en vecka sedan, men icket. Jag började känna sparkar då jag la handen på magen för ca: 1.5-2 veckor sedan. Det kommer dock ingen mjölk ifrån spenarna (eller vad man nu kallar dom haha).
Just nu ligger hon brevid mig och är gosigare än vanligt. Hon brukar inte gilla att bli kliad på magen men nu kurrar hon då man stryker handen där.
Också har hon börjat typ… jag vet inte hur jag ska förklara. "klösa" under filtar och grejer. Lite halv roligt.
Jag vet tyvärr inte när hon blev dräktig. Men jag missade att ge henne p-piller i mitten av mars ungefär. Och då var det massor av kattpojkar utanför vårat hus.
Lägger upp en bild som togs för cirka 1.5-2 veckor sedan då jag kände första kattbebis sparkarna. Min skatt se så otroligt trött ut på bilden haha. Och just nu går hon typ 10 meter sen måste hon lägga sig ner. Lill gumman då.

Man brukar kunna känna sparkar i sjunde veckan.Om hon nu har börjat bädda så börjar det troligen att närma sig.Håll henne inne och lämna henne inte ensam.
Stolt ägare till tre La permer
VÄLDIGT fin katt måste jag säga! Kommer bli underbara kattungar! :)
1# Okej :)
#2 Jaa hon är helt underbar! Jag är en sjukt stor djurvän (som nog alla i detta forum är) och hon var en "vildkatt" innan. Hennes mamma och syskon dödades men Shane (som katten heter) sprang undan. Sen efter ett tag kom hon tillbaka och som tur var så var min kompis där och sa att hon visste en som skulle kunna ta hand om henne. Och jag tackade absolut inte nej. Dock var det lite svårt att få henne tam, men det gick jätte bra tillslut :)
Bifogar en bild som jag tog på luciadagen. Cirka 2 veckor efter att jag fick henne :) så himla söt.
Om du är stor djurvänn så blir jag nyfiken på varför ni lät henne gå ut fertil och inte kastrerat henne istället för att ge p-piller?
Om du räknar från mitten på mars (15e) är dag 65 idag så nu blir det att vaka. Så håll henne inomhus och tills kattungarna är 12v. Har du gjort iordning flera bolådor så hon kan välja vars hon ska föda dem?
För att jag ville att hon skulle bli dräktig helt enkelt. Fattar inte hur folk kan säga att vi som släpper ut okastrerade katter "ska inte ha katter" (just därför jag skrev att jag glömde ge henne p-piller, vilket jag gjorde medvetet) Alltså, seriously? Alla kattägare är inte oansvarig. Kattungarna (som inte ens är födda än) är redan borttingade. Och jag orkar inte fortsätta ge henne p-piller eftersom det är absolut inte bra för katter. Min ena katt fick operera bort livmodern pga pillret.
Så jag tänkte att hon skulle få en kull innan jag kastrerar henne :) nu vet ni.
Jag kommer att kastrera, chippa och vaccinera kattungarna innan, så att ni vet om det också.
#4 Glömde svara på din sista fråga. Ja det har jag :) har lagt ut 4 stycken lådor. Dock så gillar hon inte alls att ligga i dom. Däremot så ligger den 15åriga katten i dom haha. Tror 15åriga är skendräktig stackarn. Hon är en typisk kattmamma.
#5 är det inte bättre att skriva att det var en plannerad kull istället för att skriva att du glömde ge p-piller. En sak känns lite oseriöst att om kullen var plannerad hur man inte kan veta när katten blev utsläppt utan p-piller. Tex släppte ni p-pillrena och katten endast var borta 3 dagar så vet du med säkerhet när hon blev parad med marginal på 2-3 dar. Det finns ju en anledning att hålla koll på parningen och veta när de blir förlossning för att veta när man ska åka in. Du har ju ingen aning om hon passerar dag 70..
hoppas förlossningen kommer igång snart utan missöden.
#7 Jo det var väldigt dumt av mig att skriva så egentligen. Vad menar du med "var borta"? Hon har alltid kommit in då man ropat. Kanske förstod dig fel.
Ja det hoppas jag med :)
#8 en kåt löpande hona kan vara borta i flera dagar och se till att bli parad med många olika hanar under sitt löp.
Om man är en "stor djurvän" så utsätter man inte sin katt för risker för sitt eget höga nöjes skull. Att spela rysk roulette med katten och bidra till ett enormt kattöverskott (inom bara några år kommer din katt ha gett upphov till tusentals nya katter) bara för att det är roligt känns inte så djurvänligt, tycker jag.
En stor djurvän är rädd om sin katt, håller den under uppsikt och kastrerar den.
#10 Visserligen håller jag med dig. Men om du läser tråden så skriver hon ju att hon kommer kastrera ungarna. Så dom kommer knappast resultera i tusentals nya katter… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag blir förundrad över alla som skriver på förum och frågar hur lång tid det är kvar. Som kattens ägare bör man veta det bäst själv.
Det var sorgligt att kattmamman och syskonen dödades för att det inte fanns hem till dem.De var säkert lika fina.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Enligt min åsikt så bör man ABSOLUT läsa på om uppfödning innan man ger sig in på att bli uppfödare. Att veta när en katt ska föda är ett av grundstegen, särskilt när djuruppfödning kan vara ytterst riskabelt. Har man även läst på så vet man varför man nogrannt ska välja avelsdjur. Släppa ut för att den ska paras med första bästa hane är enligt mig ytterst oansvarigt. Vem vet vad pappan bär på för ärftliga sjukdomar? Är han testad? Har han dåligt temperament som kan ärvas i kattungarna? Är mamman testad för HCM? Finns det andra sjukdomar i släkten? Vad har båda för blodgrupperingar (kan sluta med att kattungarna tynar bort och dör om blodgrupperingen är helt fel och inte matchar)?
Jag rekommenderar att gå till biblioteket och låna böcker om kattuppfödning. Det finns flera bra böcker och där står allt, allt ifrån att veta ungefär när ungarna ska födas och vad man ska göra om något går fel, t.ex om det behövs stödmatas var tredje timme om mamman har fått gå igenom kejsarsnitt och det blir problem med digivandet.
#11 Samtidigt kan man undra om kattungarna verkligen kommer att kastreras, när ägaren inte ens har kastrerat honan. Men självklart låter det ju bättre här inne, om man skriver att de kommer att kastreras.
Rädda en oönskad, skygg katt undan avlivning och sedan se till att hon blir dräktig för att du "ville att hon skulle få en kull"… Tycker du på allvar att det låter som ett genomtänkt och ansvarsfullt beslut av "en djurvän"?
Se till att ta reda på precis vad som kan hända nu när hon snart kommer försöka föda fram sina ungar, så att du är beredd på det både genom handling och ekonomiskt. Ett akut kejsarsnitt kostar ca 15.000 kronor. Om mamman dör eller om ungarna inte kan dia behöver ungarna nappmatas med mjölkersättning för katter och "toas" efter varje mål varannan timme dygnet runt de första veckorna.
Kattmamman måste hållas inomhus ända tills ungarna är 12 veckor, då de enlig djurskyddslagen är stora nog att skiljas från modern.
Sajtvärd Katter iFokus
Nu har jag tillfälle att fråga något jag brukar undra över. Om du ville ha en kull varför valde du inte ut en pappa? :) Nu kanske du inte läst om sjukdomar och sånt, men det finns ju en del man bör kolla upp innan hur som helst. Men tänkte att när honan får välja själv så kan det bli en eller flera pappor där man inte har någon aning om hur frisk den är, fysiskt eller psykiskt. Är bara nyfiken varför man släpper ut katten för att bli dräktig? :) Sen är det ju problemet med alla hemlösa som man bör tänka på också, men så länge man gör allt för att få fram friska ungar så säger jag inte så mycket.
16 # För några dagar sedan ställde jag också den frågan. jag fick svaret att den personen var "för valfrihet"..
Valfrihet?
Vi vet ju att hankatter kan tvinga sig på honkatter. Sen kanske katten hellre vill leka än ta hand om ungar.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Återigen, kan bara gratulera och vara lite avundsjuk, säkert tillsammans med många andra som håller på med hittekatter, vilken lycka, att ni hittar de där goda hemmen så lätt. Vi hittar dem sällan! Var finns de? Det måste vara på ett särskilt ställe, som vi aldrig kommer åt?.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
TS, jag hoppas att du aldrig mer gör som du har gjort nu. Och att det här verkligen blir den enda gången någonsin för dig.
Att låta sin okastrerade katt gå ute är oansvarigt, och VÄLDIGT farligt. Dels kan dom få för sig att vandra väldigt långt för att hitta en partner, och under den vandringen så kan vad som helst inträffa. Och även om honan går på p-piller, så kan hon endå bli dräktig om en hane ger sig på henne även om hon inte visar något löpbeteende.
Sedan en annan fara är att du vet inget alls om fadern till ungarna. Han kanske är kry som en nötkärna, eller så kanske han har någon sjukdom som kommer att smittas till ungarna och påverka dom. Det kan även bli så att föräldrarnas blodgrupper kriockar med varandra, och det är inte heller bra.
Men jag hoppas verkligen att det går bra för ungarna, och att det inte blir något strul, vare sig under födseln eller efter. Och det är jättebra att du tänker se till att kattungarna blir kastrerade, vaccinerade och märkta.
Vill du i framtiden ha fler kattungar, så gör du verkligen katterna en enorm tjänst om du blir jourhem åt en dräktig hemlösing.

Det finns två väldigt allvarliga sjukdomar en katt kan få genom att para sig med en okänd och framförallt otestad annan katt: FeLV som är ett virus som orsakar leukemi, och FIV som står för feling immunbristvirus, vi människor har en motsvarighet som heter humant immunbristvirus, och förkortas HIV.
FIV är allvarligare för en katt än vad HIV är för människor, för vi har till skillnad mot katten effektiva bromsmediciner.
Tyvärr är det få som bara släpper ut sin katt för att själv hitta sig en partner som känner till detta, och också därför folk reagerar så starkt.
Jag tror inte att skippa p-piller och släppa ut katten så hon blir parad av en hane man sen inte har en aning om vem det är innebär att vara seriös. Du lär aldrig veta vilka sjukdomar den hanen hade som kan spridas till din hona och/eller ungarna, hur dess led ser ut, hur den är i temperamentet mm.
Du vill väll inte höra detta men här är det, du leker med din katts liv och du utsätter henne för onödigt lidande vilket är oansvarigt och inte det minsta seriöst.
Men gjort är gjort och jag hoppas, inte för din skull utan för kattens, att både hon och hennes ungar inte får medfödda sjukdomar/skador. Och jag hoppas att du som ägare inte gör om samma sak igen.
Tänk på detta, varje kattunge din hona nu föder tar bort chansen för en hemlös katt i ett katthem att bli omplacerad vilket i sin tur resulterar i att anstalet hemlösa katter i en koloni ökar just för att den där enda katten på katthemmet som blev bestulen sin chans fortfarande sitter kvar i väntan på ett hem. Huskattsavel skapar en ond cirkel för alla huskatter.
#15 Vi har ju helt olika åsikter om just detta så jag behöveregentligen inte svara på dina frågor.
Jag vet exakt vad som kan hända. Min vän är veterinär och veterinärskliniken ligger ca 1km ifrån mig. Jag har numret och allt. Jag har pengar om något skulle hända. Jag har mjölkersättning. Jag vet att mamman ska hållas inomhus :)
Okej tack alla för allt ni skrivit. Jag hade faktiskt (FAKTISKT) ingen aning om alla sjukdomar som finns där ute. Känner mig mycket oansvarig faktiskt. Som sagt kommer det aldrig att hända igen, eftersom hon kommer att bli kastrerad efter sin första kull. Kommer OCKSÅ kastrera kattungarna.
Jag är faktiskt en djurvän. Kan inte ens döda insekter liksom. Jag ville hitta en hane men alla är ju kastrerad nu för tiden (vilket är otroligt bra). Sen eftersom vi bor i ett litet område och det finns 3 otroligt vackra hankatter här, så tänkte jag "jaa varför inte". Men om jag vetat innan om alla sjukdomar hade jag inte gjort det. Så tack för att ni påpekar detta :) det gav mig mycket mer erfarenhet.
Kram på er!
Ps! Om ni vill så kan jag uppdatera er då kissen fött kattungarna så att ni vet att allt gått bra eller vise versa? (hoppas med hela mitt hjärta att allt går vägen).
Sedär, det går faktiskt att få fram sitt budskap och få till förändring om man är trevlig i tonen. Tack, AneliaLi för att du inte tar illa vid dig av dom lite negativare kommentarerna och tar till dig av den information som ges. Det gör mig så fruktansvärt glad att se! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Härligt att höra att du tar till dig av kunskaperna härifrån (många här inne är väldigt kunniga om katter) och kastrerar kattmamman och ungarna! Heder åt dig! 
Underbart att du tar till dig den information som har givits här!
Skulle jätte gärna vilja se bilder på dina kattungar :D önskar dig lycka till!!
Bra att du tog till dig informationen - ofta när man försöker berätta om alla sjukdomar en katt kan bära på, t.ex HCM och epilepsi som vanligast, men även könssjukdomar, så är det få som vill ta till sig utan säger "men sådant har inte hänt mig innan". Men man hör om så många som har huskatter, vars katter en dag helt plötsligt vid några års ålder har fallit omkull och dött på fläcken (HCM) eller fått epilepsianfall. Fast nu är ju gjort gjort, så det blir att hoppas på det bästa och inte måla fan på väggen.
Risken med kringströvande hanar är ju även könssjukdomar. Få känner till detta med och det kan leda till att kattungarna drabbas, om jag inte har fel. Sen brukar kattungar ärva sitt temperament ifrån pappan (inget bevisat, men som något många har märkt. Båda mina katter har sin pappas temperament). Men som sagt, om du vill bli uppfödare en dag i framtiden så vet du ju nu. ;)
Jag tycker du bör posta hur det har gått. Vi är ju djurvänner här inne och ibland kan det bli lite hetskt ang. t.ex huskattsavel (eftersom många kämpar och sliter med hemlösa huskatter ingen vill ha, medan de ser på hur folk lättvindigt tar kull på sina). Men i slutändan är det för folk är verkligen förtjusta i katter och deras välmående.
Om du även postar bild på kattungarna och sen berättar könen så kan vi kanske ev. gissa pappans färger. Om det är en av hanarna i området så kanske man kan peka ut vilken.

Håll gärna tråden levande med uppdateringar om dräktgheten, födseln och ungarnas uppväxt, ja tack :)
Hejj alla!
Inatt föddes den första kattungen 03.00, den andra föddes 03.30. Den tredje 04.45
första kattungen: 78g
andra: 81g
tredje: YNKA 45g!
Det kommer att bli fler. Men jag är så himla orolig över den lilla! h*n vill inte äta, så jag matar den själv. Eller ibland äter hon ifrån mamman tur nog.
Håller tummar och tår att allt går bra! :)
Den tredje som visade sig att vara en hane har lite mer energi nu, tur. Dock så verkar den inte hitta "sin" spene. Kanske för att den är mätt sedan jag matat den? sen är jag riktigt osäker på om det ens kommer ut någon mjölk. Då jag klämmer så gör det inte det, men kattungarna verkari nte klaga. Kommer att väga dom på eftermiddagen igen.
Bra att det gick bra! Om ungarna inte går upp i vikt så bör du stödmata dem varannan timme till tredje timme ungefär, dygnet runt (+ hjälpa dem med att bajsa, men verkar hon ta hand om dem annars så ska det inte vara några problem). Ibland är en i kullen en liten "minsting", men behöver inte betyda något farligt. Det händer b.la hos råttor och jag har en som var en minsting och har förblivit småväxt, men mår jätteprima ändå. Dock kräver de extra matande och extra koll att se till att de går upp i vikt som de ska.
Vi får se om någon är en hona, så man kan ev. gissa färg på pappan. Om en eller flera är en hona så är antagligen pappan svart eller blå, med eller utan vitt.
Mini verkar vara en riktig fighter :) just nu hittar han själv spenarna om han skulle råka tappa en. Jag matar honom varannan timme. Jag vägrar att låta naturens gång få bestämma. Han SKA klara sig.
Kattmamman flåsar väldigt mycket. Är det vanligt? :/

Ja eftersom att hon får eftervärkar och livmoder dra sig samman när ungarna tuttar så kan hon vara flåsig.Men håll koll på det.Hon ska inte flåsa hela tiden.Är du säker på att hon är tom? Har hon ätit och fått i sig vätska?
Okej! Hon flåsar mest då hon halvsitter. Nej jag är ju inte det :/ jag kände en knöl, precis som jag kände då hon hade kattungar i magen. Jag ringde vet och dom sa att jag skulle avvakta. Det har tydligen hänt att en katt fött en till andra dagen. Hon har ätit rätt bra, har fått "mata" henne för hon vägrar lämna bebisarna (förståerligt). Hon ville inte dricka vatten så jag gav henne mjölkersätting som hon drack mycket utav.
oj 45 var smått…hoppas den klarar sig…
Flåsar hon kan de vara fler på G, ibland kan de ta lång paus

Jag brukar ge kattmamman ½ dl mjölkersättning blandat med en vistad äggula spetsad med lite druvsocker.
Livmodern kan kännas som en hård klump i magen.Man får känna en lång stund ifall att man känner sparkar eller ej.
När Cissi fick sin första kull kom det tre på måndagen och på tisdagen 25 timmar senare kom det två till.
oh tack för tipset, ska ta och ge henne det :)
Jahaa okej då känner jag mig lite lugnare :) tycker dock synd om henne då hon flåsar så förbannat :/ aldrig sett en katt flåsa förut så det kanske är därför jag är så nervös. Men hon flåsar som sagt inte jämt, men andas snabbt gör hon ofta.
Hon börjar krysta lite nu igen! kanske det är en till på gång. Kanske det är därför hon flåsar så? :/
Då kommer det säkert en till snart. Hoppas allt går bra.

Ja det kan vara en till på G. Har alla moderkakor kommit ut som de skall?
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Ja jag hoppas det med!
Det är det jag inte vet. Jag vaknade då två redan var födda. Sen innan den tredje föddes så kom först någon "blåsa" ut. Sen då han föddes (45minuter efter att blåsan-liknande grejen kommit ut) så var han inte i någon "kaka". Utan den följde med bakom honom. Förlåt om jag är dålig på att beskriva haha.
Just nu är det två honor. en grå/blå med lite vitt och den andra är blågrå/vit spräcklig. En hanen är jätte lik mamman, och den andra hanen är blå och långhårig. (Är ju inte sådär jätte säker på könen men rätt så =) )

De som är sköldpaddsfärgade är med 99,9% säkerhet honor eftersom endast honor kan ha både svart OCH rött (eller blått och creme som är ljusare nyanser på svart och rött). Undrantaget vore om det är en hane med kromosomfel, men det är ytterst sällsynt. På första bilden ser det ut som om nr 2 och nr 3 är sköldpaddsagouti med vitt (sköldpaddsfärgad=både rött och svart eller både blått och creme. Agouti=mönstrad men att det är svårt att bestämma vilket mönster) och alltså är nr 2 och nr 3 honor :) Jag ser dock inte om de är blåsköldpaddsagouti eller svartsköldpaddsagouti. Är det mörka svart eller grått?
Vi får kanske se när de blir lite äldre också. Om de är blåa, så bär mamman på blått (hon ser svart ut på fotobilderna, så) och antingen är pappan blå eller bär också på blått. Spännande!
Oj, såg att några blev sköldpaddor. Då är nog pappan antagligen röd, eller röd som bär på cremé eller är cremé om det är blåsköldpaddshonor.
Hur går det? Blev det någon till? Mår mamma katt ok? Har hon slutat flåsa?
Snälla håll oss uppdaterade med text och bild :)

#48,49
Man bär inte på blått eller crem man bär på dilution.Dvs anlaget som spär ut svart eller rött (plus andra fullfärger)
Var ser ni något rött på ungarna? Det gulaktiga i pälsen i #32 är väl för att ungarna inte är riktigt torra.
#52 tänkte detsamma som dig… men tänkte att eftersom så många var säker på att de var paddor så trodde jag att jag hade fel…
Hejsan!
Det blev inga fler. Så fyra kattungar blev det :) Mamman blev mycket bättre efter ett tag, efter att hon fött den sista.
Mini (45grammaren) är mycket svag just nu :( Innan jag åkte på jobbet så var han den som åt mest och han hade energi. Nu får jag höra att han bara ligger där och orkar inte äta ifrån mamman. Jag får panik. Vill verkligen hem. Men min syster håller på att mata honom och "gnuggar" lite på ryggen. Hoppas av hela mitt hjärta att han överlever. Han verkar så go och jag känner att han är en kämpe som vill överleva! Så jag ska göra allt jag kan för att hjälpa honom på traven.
Någon som har erfarenhet då det häller underviktiga nyfödda katter? Har hört att det är kritiskt då kattungar vägt 50gram. Och han väger liksom 45gram! han har dock gått upp 1gram sedan imorse men det känns väldigt lite :/
händer* menade jag förstås
Jag är som sagt på jobbet just nu men jag ska lägga upp lite mer bilder då jag kommer hem :
När du stödmatar se till att kattungen inte är kall. Har du kollat om katten har gomspalt? Klickar de i brösten på honom?
Tyvärr kan det vara något inre fel på kattungen som gär att den är så liten.. Det är klart man ska göra vad man kan för att rädda honom, men risken är stor. Har du varit i kontakt med veterinären?
Jag försökte kolla gomspalt men såg inte så mycket. Men han har gått upp 3g sen imorse. Kan visa hur mycket dom gått upp.
Gunvor: Morgonen - 78g Kväll - 80g
Percy: Morgonen - 81g Kväll - 86g
Wille: Morgonen - 44g Kväll - 47g
Bosse: Morgonen 79g Kväll - 85g
Dom går sakta men säkert upp i vikt iallafall. Tur det. Så det vore konstigt om minstingen nu hade gomspalt. Eller?
För övrigt så verkar alla pigga och friska. Förutom minstingen då som är lite slö, men det är förståerligt. Kollar till honom extra nog. Att han alltid får mat då han söker den.
Läste att dom helst ska gå upp 10g per dag, men att det är vanligt att viktökningen kan vara mindre första dygnet. Hoppas det stämmer.
Denna bild togs ett litet tag efter att den sista föddes. Två små småttingar och en flåsandes mamma.
Fyra små småttingar* bra Sverige haha.
Man ska vara nöjd om de ligger kvar i vikt efter första dygnet. Viktökningen är individuelll för varje kattunge (så jämför aldrig, mest för din egen skull!), 5-10 g uppåt varje dygn är vanligt. Om en kattunge ligger still i vikt under någon dag - eller rent av börjar tappa i vikt - är det dags att sätta in stödmatning.
Jag hade också hjälpt minstingen extra mycket till bästa tutten, speciellt de första dagarna när de får sina livsviktiga antikroppar.
Lycka till! :)
#51 naturligtvis det jag menade, men beskrev det så det kanske är lite lättare. :)
Viktigast med småttingarna är att det alltid finns någon som är hemma med dem. Registrerade uppfödare brukar ta ledigt runt kattens födsel och den första tiden med kattungarna, då man aldrig vet vad som kan hända. Jag kan tänka mig att minstingar går upp lite saktare; den råttan jag har som var en minsting i sin kull gick upp inte lika mycket som sina kullsyskon - men hon är här idag, frisk och kry, så vi får ju hoppas på att samma lär hända den lille kattungen.
Ja jag ser alltid till att någon är med ungarna då jag är på jobbet :) har matchat in allt dom kommande dagarna. Lillen har inte gått upp något medans den som gått upp mest gick upp 16Gram från imorse till ikväll :/ men han äter frivilligt nu då jag ger honom ersättning, så det känns som en lättnad.
Mat dax på bilden :)
Tänk på att ungen måste ligga framåtlutad som när den äter på mamman. Annars kan den få ner maten i lungorna och då få en pneumoni.
Jätte söta! Håller tummarna för lillen!

Moderkakorna kommer efter kattungarna som ett biahang i deras navelsträngar. Vad skönt ialf att mamma mår bra o ger dem mycket mat nu.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Ett tips till är att inte ha handdukar i lådan då kattungarna lätt fastnar i dessa.