Campa med katter
Det är såhär att vi ska campa men våra 3 katter till sommaren men dom har inte hängt med innan på semester… Så jag undrar, När man ska campa med katter vad är det man bör tänka på och vad är viktigast att ha med sig?? :)
Campa? I tält då eller?

Har sovit i tält med mina katter några gånger istället för att betala dyrt för hotell rum. Jag har dem dock i ett royal canin tält inne i tältet på natten för att vara säker på att kunna sova utan att vara orolig för att de kommer smita. Skall campa på väks utställning i sommar med. Så ha dem i en RC bur på natten eller en annan stor bur. Då du har tre katter kanske du behöver två.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#1 Vi ska campa med husvagn!!

Är de vana med sele? Se till att ha många aktiveringsmöjligheter för katterna, sätta upp grejer att klösa på osv, till exempel trasmatta/dörrmatta på en vägg eller så. Morsan och farsan campade i husvagn med katten förr om åren och det gick galant. Tänk på att katterna abdolut bör vara märkta och ha halsband under hela resan eftersom risken är större än vanligt att de smiter iväg på upptäcktsfärd och kommer bort.
TS vad mysit att du ska campa med missarna! Det funderar vi med på att göra i sommar :)
#4 Den minsta katten är van vid sele… Dom andra 2 har bara haft sele någon gång, men vi ska vänja dom vid att ha sele på sig.
'
Även om utrymmet i en husvagn är mindre än hemmavid så tycker jag att det låter som en bra idé. En bra kompromiss mellan människan som äger katterna och katterna. Att få följa med sin ägare i stället för att vara ensamma hemma med tillsyn eller kattpensionat är ju husvagn en otroligt mycket bättre lösning.
Jag har aldrig bott i husvagn med någon katt men en katt som jag hade för nu rätt länge sedan fick följa med på stugsemester och vi bodde på samma ställe en vecka. Då kunde jag släppa ut katten för hon gick aldrig ifrån mig.
Min första tanke är att se till att fixa nät osv för fönsterna så ni kan släppa in ordentligt med frisk luft. Det kan bli riktigt kvavt i en husvagn! fast det kanske ni redan har tänkt på :)

Skall ni har för tält så kan ni katt säkra det så får de större plats att röra sig på. Men det är trixit. Har bott i husvagn med katt fast bara över natten.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z