Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4065 ggr
[LejonTjejen]
0

Hjälp Mig Snälla !

Så här är det ! Jag vill inte att ni hakar på mig så sluta - Jag skulle vilja ha bild till mina katter på Stallet.se ! Jag gör katter men hittar inga bilder . Och ja , jag känner till sidan Foto-vik.ru o.s.v men jag vill inte använda dom .. Så snälla skicka in bilder på katter - Hälst Kattungar :)

Hanna
8

Vill du alltså ha bilderna gratis?

Och vad anser du vara att hacka på dig?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[LejonTjejen]
0

#1: Ja . Bara att någon skickar in ^^ Är det något fel eller ? Nån har redan gjort det och fått bilder ..

Rafflan
0

#1 vad då tycker du TS ska behöva betala för att få låna dina bilder till en låsas katt?

TS: tyvärr har jag inga bra bilder på mina katter ;)

Delfinen
0

TS….är inte riktigt säker på hur du menar nu. Du vill ha bilder på katter ja det har jag förstått. Men vad skall du göra med dom?

Rafflan
0

#4 ha dem på låsas katter på stallet.se ;)

Man skappar en "fantasi/låsas" katt, ger den namn och allt och sen har man bilder som "föreställer" den påhittade katten ;)

Sussi89
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har fyra katter, du kan få någon bild på någon av dom :) Kan lägga in bilder på alla så får du välja som du vill.

Först ut har vi Björnelina, hon är en huskatt

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
3

Ellie- Orientalisk korthår

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
4

Carl Phlip- Orientalisk korthår

S*Winterwind

Sussi89
2

Sammi- Sphynx

Såg nu att du ville ha bilder på kattungar…har tyvärr inga på denna datorn. Men du får göra som du vill med bilderna :)

S*Winterwind

Hanna
1

#3 Ja, jag fotograferar ju inte bilder för att ge bort. Jag vet ju inte om personen säljer vidare eller vad denne gör med bilden. Säljer man en bild får väl denne göra vad den vill. Sen är det väl upp till personen om den köper en bild för att använda till en låtsaskatt eller för att skriva ut som tavla.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[LejonTjejen]
0

#6-#7-#8-#9 Tack så MKT ! ^^

Imasy
10

En eloge till TS dock att hon ber om lånebilder.

Stallet.se har under många år varit ett rejält gissel då det på den sajten finns massvis med bilder på djur som egentligen är stulna från hemsidor mm.

Vt att många har försökt få stopp på detta men pga ett juridiskt kryphål är det svårt.

[Highonbluetomorrows]
0

#12. Vad för juridiskt kryphål?

Sen har TS väl skrivit flera sådana här trådar - varav alla borde låsas utom en.

Imasy
0

Kommer ej ihåg exankt, men enligt Stallets Användaravtal står det att man får ej stjäla bilder. När medlemmarna har gjort det endå skyller snvariga för Stallet på att medlemmarna har brutit emot avtalet och gör inget åt det.

Eftersom "djuren" säljs hela tiden kan man inte heller spåra "tillverkaren" av djuret, vilket således bör vara den som stuligt bilden.

[Moa-]
0

HappyLucky; att du lånar ut en bild för användning på stallet.se innebär ej att de ger bort rättigheten att använda dem i övrigt eller sälja vidare, det är fortfarande lika förbjudet.

Sedan hur många är det som seriöst säljer sina familjebilder på egna katter? (Jag kan inte tänka mig att någon skulle vilja köpa ialla fall.)

[Highonbluetomorrows]
0

Lata moderatorer som inte stänger trådarna. Finns flera stycken som sagt.

Imasy
0

Ganska onödigt att kalla oss för lata. Vi gör detta idiellt vid sidan av jobb, familj och studier och kan omöjligt sitta vid datorn 25/7.

Har dessutom kollat i TS inläggslista och kan inte finna mer än en sådan här tråd. Kan du se att TS har gjort flera likadana trådar får du gärna länka till dem.

Imasy
0

Hade missat den tråden. Dock bads det ju om lånebilder men istället blir TS nerskälld. Kanske därför en ny tråd startades med en förhoppning att den skulle hålla sig till ämnet?

Tror ändå det är ett barn vi pratar om här, så vi kanske ska ha lite överseende här?

Niiinah92
0

#19 jag kan inte alla reglerna men får en och samma användare skapa två trådar som handlar om samma sak? Nerskällda är det många som blir här men de skapar inte en ny för det.

Dessutom även om jag inte tycker den här negativa stämning som finns här emmellanåt är okej (tillhör en helt nnan tråd så mer säger jag inte om den saken) så är det bra att de varnar för stallet.se så folk som väljer att tillåta användning av sina bilder vet vad de givit sitt tillstånd till.Glad

Chimney
2

Jag har lurviga kattungebebisar om du behöver fler låtsaskatter :)

JohannaEkroth
3

Blossa heter den här flickan. Här är hon 16 veckor. Tyvärr lever hon inte längre, men hon älskade allt och alla. Fotot på henne kan du få använda om du vill.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[LejonTjejen]
1

#22 - Tack ! Stakare som dog .. Lovar att jag INTE ska använda fotot till något dumt !