Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1481 ggr
[LejonTjejen]
0

Hjälp ! Hittar inte ..

Hej . Vi sålde en liten svartvit kattunge i storfors , från en lägenhet . Katten heter Smurfen om inte ägaren har bytt namn ..

Ägaren hade ridkläder på sig och var lång och lät Finsk/Norsk !

Om du vet så skriv för jag blir ledsen om jag ser att ni bara komenterar att ni inte vet :( Vill veta så gärna .. Skriv direkt om du tror eller vet ^^

( I Sverige - Värmland - Storfors ) Förvånad

Alexej
0

Skrev ni inget kontrakt? Vet du ingenting om köparen? Namn? Telefonnummer? Hur fick ni kontakt?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LejonTjejen]
0

#1 : Nepp . Hon kom bara och betala så gav vi bort den ! Så vi gjorde med alla våra katter .

plutopellis
3

Förstår inte riktigt vad det är du vill. Behöver du få tag i den nya ägaren eller? Om du hade velat ha koll hade du nog blivit tvungen att säga det från början och ta nummer. Nu är det nog väldigt liten chans att du kommer hitta denna person.

[LejonTjejen]
0

Vet .. Får väl nöja mig och vänta om ägaren dyker upp .. Skäms

Hanna
4

Är du seriös? I två av två trådar har du låtit ganska oseriös. Och att dessutom tro att man kan identifiera någon på kläder denne hade EN gång och dialekt är lite vagt.

Lät den finsk och norsk eller finsk eller norsk? Ganska stor skillnad.

Dessutom är det inte ens säkert att personen bor i Värmland. Värmland är annars väldigt stort. Oansvarigt att inte ta nummer.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

annzoo
0

Då du inte skrev err kontrakt vågar man fråga om du tex ID-märkte kattungarna innan försäljning. har de märkning finns iaf lite större chans att hitta de nya ägarna än beskrivning du lämnade..

Rafflan
1

Frågan är varför du vill ha tag på nya ägaren? :)

Ni andra, är det e nyhet för er att folk inte skriver långa seriösa kontrackt när dem säljer sina katter eller? ;)

plutopellis
0

Nope, det konstiga är att sedan tro att man ska hitta ägaren..? Och varför vill man det? Övriga personen sålt till verkar inte vara aktuella att hitta?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Kattens57
0

Kanske vore bättre om det skrivs direkt om varför det är så angeläget att hitta just denna köpare?Flört

Alexej
5

TS, hoppas ni har kastrerad mamman nu. Då slipper ni ge bort kattungar till okända köpare. Jag skulle må piss om jag inte ens viste om katten blev ormmat, mår dåligt  eller vilket liv katten fick…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annzoo
0

#7 man behöver inte skriva ett låångt kontraktrakt bara de nödvändiga uppgifter om katten, säljarens kontaktuppgifter och köparens kontaktuppgifter, Då skulle de finnas möjlighet att höra av sig om man har frågor eller behöver säga något viktigt..

Hawknestgrove
1

kontrakten är ju tyvärr juridiskt värdelösa, så länge man erhållit likvid för varan. >MEn det minsta man gör är väl att man byter namnuppgifter? Såvida man inte är ett skogsväsen förstås..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....