introducera kattunge till äldre katter!
Hej jag skrev för nån vecka sedan och undrade lite över hur det går till när man ska introducera en kattunge till två katter som är fyra år. Jag fick en massa bra tips och råd om hur man gör och hur det kan se ut/låta för katterna i början. Idag kom jag på att jag kunde söka på sådana klipp på youtube men nu är jag ännu mer orolig för alla klippen där såg så himla underbara ut och som att allt var en dans på rosor. mina katter har aldrig träffat andra djur sedan dom separerades från sin mamma och sina syskon när dom var 12 veckor och min ena katt är mycket säregen och jag vet att detta inte kommer gå lika smidigt som i videorna på youtube. Jag vill gärna se och höra hur det kan gå till/låta när allt inte går perfekt i början och till och med när det går lite hett till så jag vet vad jag har att vänta och inte själv blir rädd och orolig.
Vet någon var jag kan hitta sådana klipp, dokumentärer eller har ni själva filmat?? Skulle bli så himla glad om jag kunde få lite tips om detta
är kanske lite överreagerande men är lite orolig och har en massa stressdrömmar om detta hahaha har aldrig varit med och introducerat katter för varandra förut. dessa två är mina första katter som jag haft nu i fyra år.
En annan oro jag har är om det mot all förmodan inte funkar med mina katter och kattungen vad gör jag då? Tänk om dom jag köpte katten från inte vill ha tillbaks den? Tänk om jag inte hittar någon bra människa att sälja den till?? Det sista jag vill är att vardagen ska bli odräglig för den lilla kissen jag hämtar. Nu kanske jag målar fan på väggen innan jag ens försökt men man måste väl även tänka på allt som kan gå fel också och inte bara på allt som är puttinuttit eller? usch orolig, kanske är jag bara löjlig. . . .