Bäst och billigast sand?
Är fullt medveten om att det finns mängder av såna här trådar, men då jag sitter med mobilen finns det ingen möjlighet att söka efter trådar. Vilken Kattsand som finns i vanlig butik rekomenderar ni? Jag har precis flyttat in i en liten lägenhet och den sanden min syster använde till katten gör så att det luktar i hela lägenheten. Vilket inte känns så fräscht. Jag har tidigare använt mig av everclean, men kan inte köpa den längre då jag blivit "ensamstående" och varken har bil för att åka och köpa den där de finns eller ekonomin till det. Så vad rekomenderar ni?
Pussi Kompakt är enligt mig lika bra som de flesta "finare" märkena. Det är inte heller det billigaste alternativet men jag använder den alltid (blandat med lite EverClean med någon doft). Mina katter älskar den, den klumpar bra och luktar ingenting så jag planerar inte att byta inom den närmaste framtiden. :)
Pussi här med!
Cattia tycker ja e bra å billig :)
Katty (den i kartong)
Jag har toa-lett, fungerar bra här :)
Testat Cattia, everclean, pussi och klumpe, men dem passade inte mina katter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Olivers.De kör hem den åt dig.
- Fri frakt på beställningar över 275 SEK
- Leverans inom 2-5 arbetsdagar
Stolt ägare till tre La permer
Katty fungerar här, även Pussi som räcker lite längre men dammar lite mer :)
Jag använder peeweelådor till mina katter, det är jättebilligt:) Dock är det inte alla katter om gillar det. Det finns i djuraffärer, internetbutiker och så vet jag att andra köper vanlig eldningspellets.
Jag använde Pussi förut men valde att byta eftersom min ena katt kunde nysa ca 40 ggr på en dag (skojar inte) Hon fick nysattacker då och då med 10 nys på raken.
Pussi dammar utav bara helvete! Hemskt för katten att behöva vara inne i toahuset och andas in det när hon gräver runt :( Annars är det en bra sant.. och den dammade inte för några år sedan. Dom måste ha gjort om den.. synd.
Kör på en annan sand nu och nysningarna har slutat. (extrme classic black label.. men den är dyrare och nog inte ett bra tips i denna tråd)
Ska jag köpa sand på batbutik så är pussi eller Miss Cat (den klumpbildande) det enda som jag tycker duger. Alla de andra tycker jag klupar sig dåligt eller stinker piss efter två dagar.
Nu köper jag bara Kitty Champion från ÖB, betalar nästan 60 kr för 10 kg. en bra sand som klumpar och utan lukt.
Jag köper vanligt bränslepellets också, och använder som peewee. Också billigt, men inget av dessa brukar ju finnas inom räckhåll. ÖB brukar ju oftast ligga lite avsides.
pussi = )
Jag har aldrig testat finkornigt sand/strö men jag kan rekommendera MissCat som har en med icke-klumpbildande små "lerbitar" eller liknande som absorberar kisslukten väldigt bra. Finns t ex på Hemköp. Ströet luktar nästan ingenting. Man får huka sig över lådan för att känna någon lukt. Vår katt brukar säga till när han tycker att sanden behöver bytas, vilket brukar göras var 12:e dag.
Till en större låda (ca 5-6 cm strö) går det åt en hel påse som kostar runt 55 kronor.
Innehållet dammar mycket mindre än vanligt klumpbildande sand tror jag.
Nelsons fotodagbok ^^