Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 2116 ggr
Naquita
0

hjälp oss hjälpa, mager stackare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HJÄLP OSS HJÄLPA!

http://ronnebyshittekatter.se/2012/03/18/en-mager-stackare-igen-ber-om-hjalp/

Mitt redan sargade hittekattshjärta efter Saras kamp och Snörvlaskatterna som vi förlorade i vintras gick sönder lite till idag..och vår ekonomiska situation har fått sig en rejäl törn efter alla sjuka katter! Men vi har inte hjärta att neka dom hjälp.

VI BEHÖVER HJÄLP MED VETERINÄRKOSTNADERNA!

sätt in ditt bidrag (inget bidrag är för litet, många bäckar små blir en stor å) på bankgiro 472-2047 och märk med ”aslan”

Tanja tog emot ett samtal från ett par som hittat en medtagen katt utmed en cykelväg mellan golfbanan och reningsverket(?).  Då Veronika fick ett parmenant jourhem idag fanns en plats ledig, och såklart fick den här gossen komma in akut.

Lille ”Aslan” gick ut ur transportburen, sniffade lite, luktade på maten men den dög inte..Torrfodret gick hem dock. Sedan lade han sig tillrätta i mitt knä.

Vad har du varit med om lille vän? Saknar någon dig? Hur länge har du vandrat omkring därute i skogarna runt golfbanan och sedan lagt dig ner och bara gett upp?

Nu ber jag alla hålla tummar , tår och tassar att Aslan inte hittades försent.

Imorgon bitti ringer Tanja och ordnar en akut tid hos veterinären, men vi behöver ekonomisk hjälp!

Såhär mager och eländig är jag! Egentligen är jag nog en stor stilig herre.

[Forest]
0

Åh stackars liten Gråter Jag ska gensat in o läsa din blogg/hemsida igen du är en klippa som hjälper dessa kissar i nöd :) Stoppar in en slant den 20 då vi har lite mer, denna stackare ser ut at tbehöva det. Ser sne ut oxå i ansiktet eller ser jag helt fel. Åh lille vännen.

AgnetaB
0

Ja det var hemskt så han såg ut o undrar också vad han har varit med om.

Tänk att han också har varit el liten gullig kattunge som folk kanske har gullat med o sen tröttnat.

Naquita
0

Nu ska jag vara iväg hela dagen, Tanja kör Aslan till veterinären kl 10.30, jag eller Tanja uppdaterar när vi kan. Vi behöver fortfarande ekonomisk hjälp och en massa tumhållningar. hans öga ser mycket värre ut idag så jag tror det är en ny skada där.

lille vän:(

Naquita
0

Aslan är nu hemma med en antibiotikakur och order om vila och äta upp sig :) hans värden var bra, men vikten låg bara på 2,8 kg så han har svultit :( återbesök om en vecka! Ev hade han en knuta på ena njuren men det är inget som är akut att kolla nu. nu håller vi tummarna att han återhämtar sig fint och klarar sitt öga.

[Forest]
0

Håller tummarna otroligt söt är han o fint o se att han ännu litar på människor.

[Anunnaki]
0

Med lite tur så kan nog katten klara sig trots att han är utmärglad. Tamina, som just nu hjälper mig att skriva, vägde bara 1,9 kg när vi hittade henne i juni 2008. Hon var också mycket uttorkad då. Visserligen fick en galen veterinär för sig att hon var mycket sjuk och och döende. Vi hade ju sett hur mycket bättre hon blivit bara över natten efter att vi hittat henne så vi stod på oss. Ja, som ni förstår så lever Tamina och nu är hon lite överviktig men en bra vikt för henne är cirka 3,8 kg, alltså det dubbla jämfört med vad hon vägde när hon kom till mig.

En annan katt som vi hittade i ett dike för några år sedan var mycket utsvulten och uttorkad men efter någon dag med det bästa vi kunde komma på för honom att äta och dricka så repade han sig och blev en ståtlig herre på några veckor.

Vis av veterinärbesöket med Tamina så skulle jag nog aldrig mer ta en utsvulten katt till veterinären utan att noga tänka mig för.

Jag önskar er och katten lycka till!

[Forest]
0

6 att de klarar sig är ett under, kanske för att du kom in som en räddande ängel oxå ;)

Naquita
0

Ja, han går nog att rädda:) Nu var ju dessutom hans blodprover bra, så då kan man pusta ut ang. levern och njurarna. Man kan ju dock ej veta om han fått några men som visar sig längre fram. Återbsök på tisdag då ena sidan var så svullen att man inte ville in och undersöka ögat förrän svullnaden lagt sig. Men det börjar redan lägga sig, så jag är positiv i allt ändå:)

AgnetaB
0

Oj vilken skillnad redan!