Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1719 ggr
Carrolinline
0

Hjälp katten spyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På senaste har vår katt börjat kräkas och vill knappt äta blötmaten. Torrisarna gillar han, men idag har han knappt rört dem heller. Börjar bli lite orolig, har odlat kattgräs tänkte om det kan vara de som saknas. Någon som har tips eller vet vad det kan vara?? Kanske borde ta honom till vetterinären med det samma?

CorneliaAndersson
0

Min kusins katt har också börjat käkas regelbundet :S

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Carrolinline
0

1# Vad tråkigt , vet inte ni heller varför?

CorneliaAndersson
0

Nej tyvär. men jag tror att hon kollat upp hos vetrinär. Inte helt säker. Det kanske du också borde? ringa och rådfråga iallafall??

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Jourhemmet
0

Utekatt? Avmaskad isf?

Carrolinline
0

#3 Ja, får ringa dem om de inte blir bättre inom någon dag , tänkte kolla här först om det finns någon som kunde tipsa först :)

#4 Han är innekatt och avmaskad.

Hawknestgrove
0

Ja ring och boka en tid om han kräks varje dag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Forest]
0

Kräksa han dagligen då är det mycket katter kräks inte så ofta. Hur mycket äter han tänkte hundar kräks galla när de har tom mage för länge då får man mata dom oftare fast mindre protioner. Är han pigg förövrigt känn igenom honom lite försiiktigt tänkte så han inte har stopp i magen nån stanns. Men som sagt ring vetrinären om han verkar må bra förövrigt.

[Anunnaki]
0

Kräks en katt så ofta är det inte bra så ett besök till veterinären omgående är ett måste. Hur gammal är katten?

Carrolinline
0

det får nog bli ett veterinärbesök för bara ikväll nu har han kräks tre gånger. så ofta har han inte gjort de någon gång innan..:(

Han har torrisar i skålen hela tiden sen får han mjuk mat på morgonen och kvällen .. det har alltid fungerat jättebra så tycker det är lite konstigt om det skulle vara maten som är problemet. Han har precis fyllt ett år nu.

Men jag undrar ju vad det skulle kunna vara. Han har varit på lådan också så jag förstår inte vad som är orsaken :/

sagan
0

Kan han ha ätit något som fastnat i tarmarna? Katter kan även få kräksjuka. En tur till veterinären så snart det går tycker jag du ska göra för att utesluta att det är något allvarligt.

Hawknestgrove
0

ja nu tycker jag att det är akut. En kisse torkar ut väldigt snabbt.

Carrolinline
0

Har glömt bort att skriva här att igår mådde han bättre både åt och drack normalt och har inte kräks sen i förgår .. han måste fått nån influensa lr något konstigt vad dem nu kan få .. men om han skulle må dåligt igen på samma sätt så får vi åka in med honom.. tack för alla svar :) kan ju även varit kattgräset som saknats då han började äta på de igår kom jag på nu med , om nu det kan ha så stor betydelse.

Hawknestgrove
0

Helt klart…… Min lille Arne spydde som en kalv i natt, det som kom upp var en hårboll blandat med gräs i bautaformat….