Vincent vill inte bli klappad
Min kattunge Vincent vill inte bli klappad. Han hukar sig när jag klappar honom på ryggen. När han ligger i soffan och jag sätter mig i andra hörnet går han där ifrån? Är det vanligt bland ungkatter? Finns det något tips för att få honom mer mysig? Han är annars en jättesnäll katt, bits och rivs aldrig när man håller i honom.
Det kommer nog, ska du se sakta men säkert. Han kanske har en otrevlig upplevelse, som du inte känner till?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi har två katter Moritz som är ett år äldre än Lorentz (10 repektive 9 år)
Moritz den äldste har aldrig varit särskilt kelen av sig. Aldrig legat i sängen eller soffan när man sett på TV och undvikit kroppskontakt. Däremot de sista två åren så har detta ökat en aning så nu kan han t.om komma och lägga sig i knät
Man känner sig riktigt hedrad.
Men det har tagit många år. Vi trodde att han skulle bli keligare när han fick en så fjäskig kompis men det hjälpte inte.
Jag tror helt enkelt att de är olika personligheter.
/Maria
Tänker att du ska leka mkt med honom, så att du blir en kul kamrat. Klappa heller aldrig med handen, så att den kommer ovanifrån, kan uppfattas som hotande, stryk mot kinderna…..och sidan av kroppen, det katten naturligt rör dig med….och avvakta!
Min katt började bete sig lite sådär sedan han fick problem med ögonen. Katter gillar ofta inte närkontakt när något är fel på dem.
Hur mår katten? Har den varit hos veten någon gång de senaste månaderna?
Han var där i onsdags förra veckan pga av feber. men nu tar han medicin och mår bra :) Har ni några tips på hur man ska klappa en katt?
Ja, se inlägg 3:)