Argument för en till katt
Jag behöver bra argument till varför min familj ska skaffa en till katt.
Såhär är det:
Vi har en huskatt som blir sju år i sommar, henne fick vi snabbt efter att våran tidigare katt dött. Denna katt har varit utekatt hela sitt liv men har på senare tid (främst vinterhalvåret) börjar vara allt mer inne = hon är ensam hela dagar då vi är på jobb/skolan vilket jag tycker är väldigt synd!
Innan vi fick henne så hade vi en röd katt så röda katter ligger oss alla nära om hjärtat då denna katt var "en på miljonen"
Nu har våra kusiner fått åtta kattungar, varav en är en liten röding och trots att mamma sagt blanka nej till en till katt så kom hon idag hem och sa: Åååh såg ni att kusinerna fått en liten röd i sin kull som föddes igår?
Haha, Tror hon blev lite sugen faktiskt!
Så nu vill jag och min bror ha bra argument för varför vi ska köpa denna lilla röding!
Våran morfar har även gått bort så jag har sagt att vi ska skaffa en ''liten morfar'' eller en ''liten kola'' (våran förra katt) och att våran nuvarande katt kanske vill ha sällskap om dagarna nu då hon är inne mer.
Vad tycker ni är bra argument? Har en del, vi båda sköter skolan bra, hjälper till mycket hemma osv, vill verkligen att detta går igenom - har varit sugen på ett till katt länge och nu när det är släktingar som fått kull så känns det rätt…
lovisa
Du kan få bra argument varför dina kusiner ska kastrera sina katter 
#1 Och hur vet du att hennes kusiner inte föder upp raskatter?
Jag har sett flera liknande svar från dig och jag förstår faktiskt inte varför du går på människor som inte ens har med djuren att göra. Vad tror du det hjälper att du säger åt TS att hennes kusiner ska kastrera sina katter? Du gör dig själv en oerhörd otjänst genom att tyka dig för fel människor. I längden gör det nämligen bara att folk slutar lyssna eller till och med gör tvärtom bara för att de blir irriterade. Jag antar att du håller på som du gör för att göra skillnad i djurens liv och i så fall borde du tänka över dina tillvägagångssätt. Lägg energi på att argumentera med rätt människor så hjälper du de djur du vill hjälpa, istället för att skjuta ut lite här och var och bara gå folk på nerverna.
Som vegan så övertygar man ingen genom att kommentera alla man ser äter kött. Man övertygar genom att visa respekt och diskutera frågan med människor som alls är öppna för att ta emot informationen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1, Jag har inget med det att göra deras business som #2 säger, Jag sköter mitt och mina djur. Båda mina katter är kasterade (har en som ej bor hos mig utan hos min fader) då jag ej vill ha ungar. Vad de gör med sina katter är deras grej, vill de ha ungar få de väll det? Tycker du alla katter som födds är fel? Att de är dumt att ägarna ej kasterat dem? :/
Men var inte det jag bad om….
lovisa