Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1567 ggr
Cockerspaniel
0

Bozita Blötmat!

Någon av er här som ger era katter det?

Mina katter äter inge annat, eller min katt äter inge annat, eller jo de båda äter ju torrkulor på sidan av, men de föredrar hellre Bozita framför allt annat som finns. Har innan kört på Mjau men ingen av dem har ätit utav det.

Testade då Bozita och båda äter utav av det! De får bara blötmat på morgonen just nu för att vänja sig vid maten :)

[Forest]
0

Japp, jag ger Bonzitas mjukmat till frukost och sen får han mjuas mjukmat resten av dagen. Han äter inte mjuas burkmat

Jourhemmet
0

Mjau och Bozita har sammma tillverkare. Jag varvar Mjau, Bozita och Pussi då mina katter vill ha variation.

LinaLj
1

Teddy som är enormt kräsen äter bara Bonzita och Mjau tetror. Vilket jag inte är ledssen för då jag tycker att det är bra mat. Sedan är han lite petig vilka smaker man serverar men har man en kräsen katt så har man Skrattande

zoolatri
0

Jag ger bozita som basfoder, sedan har katterna även fri tillgång på eukanuba torrfoder men det går itne åt mkt torrfoder. De älskar verkligen blötmat:) jag gillar att det finns många smaker att välja på, så man kan variera.

Ruzicka
0

Jag ger också Bozita blötmat. Min jättekräsna lilla Ragdollflicka som vägrar äta annat än torrfoder kan få för sig att slicka på det ibland, men äter inte det än. Jag kämpar fortfarande för det. ;) Min huskattstös älskar det! Jag tycker om att det är så högt köttinnehåll. Jag som egentligen vill barfa tycker detta är ett bra alternativ tills jag känner mig redo att börja försöka mig på barfandet.. ^^

Förutom Mjau och Bozita, finns det någon blötmat som ni kan rekommendera starkt? ^^ Jag hade velat variera mig lite, men bor inte i Sverige längre så jag har svårt att få tag på Mjau. (förlåt för trådkapning, men det är väl ändå relaterat till ämnet.. ^^)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Hawknestgrove
0

Jag ger Bozita blötmat som basfoder jag med. Tyvärr, så har jag en dum lite flicka, som inte vill ha blötmat alls, men hon får eget. Här kör ajg med de sorter som inte har fisk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cockerspaniel
0

Jag har en dm liten Ragdollpojke som bara äter en sort om man visar honom vad för mat det är medan min huskatts tös älskar Bozita, men hatar Mjau.

Köper det aldrig längre eftersom det blir gammalt hela tiden. Då Malin, min förra katt levde, så köpte jag alltid Mjau Kött och det älskade hon! :)

Hawknestgrove
0

Du kan ta mitt tips, häll över hela burken i en plastpåse, platta till och frys. Bryt loss det du behöver bara och tina upp i micron

Cockerspaniel
0

#8 Hade gärnat gjort det men jag har ingen micro just nu! xD

Hawknestgrove
0

Ja, men tina i vanlig rumstemperatur då. Går ju fort det med.

Cockerspaniel
0

#10 Sant, men testa det på ett tag nu blir inte av! Får göra det en annan gång. Är glad att de ens äter Bozita! :)

BARFmycat
0

Ger Bozita ibland till en av mina katter, kanin är absoluta favoriten även om allt går ner utan besvär.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Cockerspaniel
0

#12 Upptäckt att mina tyckte att den med Ren och Räksmak var extremt populärt! :p

Hawknestgrove
0

Ja här är älg och ren det som är godast, tätt följt av kycklinglever