Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1267 ggr
Wosbi
0

Enkät om vaccinering

Hej alla medlemmar!

Jag går sista terminen på Yrkeshögskola med programmet djursjukvådar med inriktning stordjur i Önnestad och skriver ett examensarbete om vaccinering och har ett frågeformulär som skall användas i arbetet. Jag kommer inte använda några namn eller personliga uppgifter i arbetet utan det kommer bara stå statistik av de svar jag får. Men då kan jag behöva några vänligt villiga personer som svarar på dessa frågor. Det tar knappt mer än någon minut eller två och är helt frivilligt.

Svaren får ni jätte gärna skicka till min mejl!

Email: Stuttsbollen91@hotmail.com

1. Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur)

2. Hur gammalt är ditt djur?

3. Hur många av dina djur vaccinerar du årligen?

4. Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?)

5. Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det?

6. Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag?

7. Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination?

8. Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber?

9. Är ditt djur försäkrat?

Om du svarar ja på fråga 9 så kommer följnings frågor om försäkrings bolaget här

1. vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig)

2. Är du nöjd med ditt försäkrings bolag?

3. Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur?

Maria
0
  • Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur)

• 2 hankatter

• Hur gammalt är ditt djur?

• 8 respektive 9 år

• Hur många av dina djur vaccinerar du årligen?

• ingen

• Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?)

• Gör det om vi ändå besöker veterinären i annat ärende

• Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det?

• Tar vaccinering om vi ändå är hos veterinären men det blir inte varje år

• Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag?

• Nej

• Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination?

• Nej

• Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber?

• Nej

• Är ditt djur försäkrat?

• Ja

• vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig)

• Folksam

• Är du nöjd med ditt försäkrings bolag?

• Ja

• Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur?

• Nej

/Maria

MonicaLagerquist
0
  1. Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur)

Katter

2. Hur gammalt är ditt djur?

från fem veckor till elva år

1. Hur många av dina djur vaccinerar du årligen?

alla

2. Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?)

Smittrisk,utställning, försäkring

3. Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det?

Håller tiderna

4. Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag?

nej

5. Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination?

nej

6. Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber?

nej

7. Är ditt djur försäkrat?

ja,så snart de uppnått sex veckor så försäkras de.

Om du svarar ja på fråga 9 så kommer följnings frågor om försäkrings bolaget här

1. vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig)

IF

2. Är du nöjd med ditt försäkrings bolag?

Ja

3. Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur?

ja

Stolt ägare till tre La permer

[Emma--]
0

Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur) 2 katter, råttor, hamstrar, ormar Hur gammalt är ditt djur? katterna är snart 5 Hur många av dina djur vaccinerar du årligen? Båda katterna. Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?) Känns som en billig försäkring och vill minska riskerna att dom blir sjuka. Samt för försäkringen. Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det? Tar det ungefär samma tid varje år. Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag? Nej Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination?Nej Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber? Nej Är ditt djur försäkrat? ja båda katterna Om du svarar ja på fråga 9 så kommer följnings frågor om försäkrings bolaget här vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig) agria Är du nöjd med ditt försäkrings bolag? Jodå än så länge Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur? Ungefär. Dom ska väl ha fullt skydd i alla fall.

katterna
0

1= 3 katter. 2= två är 4,blir 5 detta året. Min tredje katt är hittekatt och vi vet inte exakt ålder men vi har satt en ålder på 7 år. 3= alla mina katter är vaccinerade och vaccineras varje år. 4= för att jag vill minska risken för dem att få dem sjukdomarna man vaccinerar mot. 5= är mycket noga att dem blir om vaccinerade varje år samma månad alltid. Veterinär huset är också duktiga och skickar hem vykort en månad innan och påminner att boka tid för den årliga vaccinationen. 6= nej 7= nej 8= nej 9= ja (1)= agria (2)= ja än så länge (3)= Dem måste vara vaccinerade för att man ska få ut sin försäkring om dem någon gång skulle tex drabbas av kattpest. Vet inte vad dem mer säger om vaccination.

Wosbi
0

Tillägg!!!

En fråga har frösvunnit i från enkätet. Märkte misstaget nu och det är en enkel fråga. Så om ni ser detta kan ni bara lägga till detta i ert svar? :D det vore underbart

- Vad vaccinerar du ditt djur emot?

MonicaLagerquist
0

kattpest och kattsnuva på alla sen är några rabies vaccinerade.

En är vaccinerad mot klamydia.

Stolt ägare till tre La permer

[Emma--]
0

Kattpest och kattsnuva

katterna
0

Mot kattpest och kattsnuva.

katterna
0

Mot kattpest och kattsnuva.

Maria
0

Kattpest och kattsnuva

/Maria

Cockerspaniel
0
  • Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur) Katter

• Hur gammalt är ditt djur? 5 år och 6 månader

• Hur många av dina djur vaccinerar du årligen? 5:åringen vaccineras var 3:dje år medan kattungen på 6 månader vaccineras varje år.

• Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?) För kattungen är det utställning som gäller så därför vaccineras han varje år.
    Hon som är 5 pr vill jag vaccinera varje år men eftersom hon blir lätt åksjuk vill jag inte låta henne åka in så mycket. Men hon hålls vaccinerad för smittorisk m.m :)

• Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det?
    Försöker ta det dagen efter katten fyllt år eller någon dag innan för att vara säker och att komma ihåg det! Om inte annat får mobiltelefonen påminna mig en dag innan eller så skriver man upp det på almenackan så man kommer ihåg det med!

• Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag? Nej ingenting!

• Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination? Ingen förändring alls!

• Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber? Nej

• Är ditt djur försäkrat? Ja

1. vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig) Agria

2. Är du nöjd med ditt försäkrings bolag? Just nu inte så nöjd!

3. Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur? Haha, pinsamt men nej! Ingeting jag vet av!