Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 978 ggr
[Emma--]
0

Stressad av leksak?

En av mina katter verkar bli stressad eller något av en leksak. Hon reagerar aldrig så annars men just med den så sätter hon sig och typ flämtar/andas intensivt. Jag har svårt att tolka varför. Det räcker i princip att hon får tag i den en gång så sitter hon sen och låter så. Blir hon frustrerad kanske? Det spelar ingen roll om man nyss börjat leka eller om man lekt ett par minuter så det har inget med konditionen att göra. Dock går det bra när den andra katten leker med den och hon bara sitter och tittar på. Och ibland brukar hon försöka börja jaga den ändå och det går bra tills hon får tag i den. Så jag är inte så sugen på att låta henne få leka med den när hon reagerar som hon gör. Jag har aldrig sett den reaktionen förut. Kan ju tillägga att hon sitter inte och låter länge. Det ger sig ganska snabbt. Vad tror ni?

[Tassy]
0

Innehåller den nåt konstigt material som hon inte tål?

Kan inte så mycket om katter, men det var vad jag kom att tänka på.

OberonsMatte
0

Vad är det för leksak?

Sajtvärd Katter iFokus

[Emma--]
0

#1 jag har funderat om det är materialet hon reagerar på. Det är som en röd fjäder. Eller fjäder är väl fel ord men kommer inte på något bättre :P fluffig sak :P kanske om själva materialet kan irritera nosen eller nåt? Men den innehåller i alla fall inget annat.

Supinesophie
0

Mina gör så ibland, tror det är för att varna andra att inte komma och försöka sno deras "byte". Det är som att det är steget före morr och fräs. Det händer bara med fjäderleksaker här Tungan ute

Jourhemmet
0

Är det inte så att hon mer fnyser? Det gjorde en av mina katter när han fick ta Da birden. Han fnös som sjutton och när någon annan katt kom nära så morrade han även. Han blev så besatt av Da bird så att jag fick ta undan den till slut.

[Emma--]
0

Ah så har jag inte riktigt tänkt :) #6 jo det är möjligt att hon som fnyser.

[Highonbluetomorrows]
0

Katter kan få ett särskilt uttryck när de ser fåglar, och det är ju en vippa så kanske är det det..

Min katt börjar flåsa som en hund av Da bird, särskilt i början när vi köpte den för då blev båda katterna superexalterade. Lekte inte alls länge innan de började (har haft flera vippor innan och de har aldrig reagerat så). Och katten som flåsar sitter också och hackar tänder och gör massa lustiga miner när han ser duvor utanför fönstret så kanske har det med extas att göra?

[Emma--]
0

Jo allt förutom fnysandet påminner lite om när dom ser fåglar. Kanske är leksaken lite för rolig helt enkelt. Men jag tror jag tar det försiktigt ändå så får jag se om hon lugnar sig lite :) känns inte bra att hon sitter och gör sådär varje gång hon får tag i leksaken :P Men då kanske hon lugnar ner sig när leksaken inte är ny längre :)