Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2008 ggr
catwoman007
0

Avmaskningsmedel - Axilur

Här tycker jag att Axilur är den mest effektiva men vad tycker ni andra? Tycker iofs att själva tabletten är något stor och att det kan vara liite tålamodskrävande att få i dem tabletten men å andra sidan så är det väl så med alla mediciner våra katter ska få i sig. Milbemax körde vi med tidigare och dem är ju mindre och kräver inte tre dagars intag men det känns ändå som om Axilur är värd allt slit.

Josefa
0

Varför tycker du att Axilur är bättre? Jag själv gav Axilur förr, men har gått över till Milbemax. Håller på med hemlösa katter och har oftast flera inne samtidigt. Tycker det är bökigt att hålla på med de stora Axilur-pillerna i 3 dagar i rad.

catwoman007
0

Vet att det kan låta konstigt men det känns som Axilur fungerar bättre här hemma. Det mest tålamodskrävande är att ge tablett i tre dagar i rad men med lite fantasi och finess så fungerar det också. Milbemax var trot eller ej svårare att ge dem, och såklart de inte får en hel tablett.. Jag delar den och så ger jag dem den bitvis. Och ibland märker de inte ens att de sväljer den.. Men ibland får jag jobba mer för att få resultat. Men det får man ju vad det än gäller som man ska ge som de inte själva vill ha i magen.