Hjälp: täppt nos!
Alltså, vi var hos veterinären senast idag och nu på kvällen har katten börjat snarka rätt ordentligt. Han har uppenbarligen svårigheter att andas genom nosen. Vad gör jag? Kan man skölja nosen med koksaltlösning eller något? Det låter som att han andats in något ludd/damm eller så, alternativt är täppt av "snor". Med tanke på hur kallt det är ute kanske han drog på sig en förkylning - hur vet jag det i så fall?
Quick fix pls.
Obs. Hos vet var det enbart undersökningar som gällde: han fick ingen vaccinering eller annan behandling som skulle kunna leda till en täppt näsa.
Obs 2. Han snarkar endast när han sover. Vaken så andas han normalt.
nej spola intre..stackarn, avvakta. Min katt kan snarka/snusa någongång var tredje månad el nåt. Vänta och se!
MEn Lulle då…….HAr två snarkisar här också….. Förutom Sambon….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Han snarkade så det nästan lät som att han låg och pep/skrek. Sambon pratade med sina kompisar över internettelefonen och DE undrade vad som lät. Nu är det bättre i alla fall. Är på helspänn hela tiden eftersom han har problem som inte ens veterinären kan svara på vad det beror på. Suck :(.
Katten snarkar vanligtvis lite då och då och det är vi vana med (tycker för övrigt att det är charmigt hehe), men detta vinande ljud var rätt läskigt.
Men vad gör man om katten får nåt i nosen då?
Avvakta, katter brukar nysa ut det som ev finns i näsan. Och man blir inte förkyld av kyla utan av bakterier eller virus.
HAn kan kanske snarka mera, för att han har kragen på sig, det är ju så med människor också. HAr vi höga kuddar, så snarkar vi lättare….
Virus kan det ju ha funnits gott av på vägen, i väntrummet tex. Dock kanske de inte utbryter så snabbt eller kan "ligga kvar i rummet" om det inte var sjuka djur där just då? Kyla sänker ju immunförsvar och det gör kanske även kortison. Han väser lite genom nosen.
Iom att han går på kortisonbehandling (bland annat) får vi inte vaccinera, vilket innebär att ettårssprutan är försenad med flera veckor också.
tror inte att det är någon fara, min Rufus snarkar som en liten gris varje natt när han sover riktigt tungt 
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Ta du det lilla lugna…. tror inte du behöver oroa dig.
http://www.youtube.com/watch?v=jOrkPppgvqw&context=C3ef5e9bADOEgsToPDskKjchkR2a_ic3UY4wh_V50m
Kunde inte få in klippet i inlägget. PS. Höj ljudet! Vad kan det bero på att han blev jättesnarkig helt plötsligt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag lägger in det. jag har svarat också… Så låter Arne när han sover. Men det KAN faktiskt ha att göra med kragen… Apropå det, vill du ge mig tillåtelse att lägga länken från Youtube i min Traderaannons?
#10 Tillåtelse har du, om du nu vill använda en finnig, snarkig katt som reklam ^^. Det som förbryllar mig är ju det här att det började "helt plötsligt" efter att vi varit ute i kallt väder hos veterinären. Kragen hade han i någon dag innan det utan snark (vilket inte betyder att den inte har något med det att göra).
Men aja, nu släpper jag det här. Får se om det försvinner innan vårt nästa vetbesök eller inte.
tack!!!!
Så nu har jag gjort en ny annons med din video i!