Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1733 ggr
[helenal]
0

hue länge löper hon?

Hej mina hona har fått sitt första löp nu för ett par dagar sedan. Hon går runt med rumpan i luften hela tiden och låter lite som en duva… tycker synd om henne då hon aldrig haft detta tidigare så hon vet kanske inte vad det är.

HUr länge löper hon?

Jourhemmet
0

Varför är inte katten kastrerad? Katter brukar löpa en vecka och kan löpa varannan vecka.

[Highonbluetomorrows]
0

Katter kan ha rätt jobbiga löp, så är det ingen avelskatt bör hon med fördel kastreras efter löpet.

Från katterian.se:

Hur länge och ofta löper en katt?

Katter kan löpa olika ofta och olika länge. I början löper de kanske bara några dagar och när de blir lite äldre kan löpningen vara upp till en vecka. En katt som vistas utomhus löper flera gånger under våren och sommaren, medan en katt som vistas inomhus kan löpa med jämna mellanrum hela året. En katthona som inte ska få ungar bör kastreras, eftersom hon kan börja löpa hela tiden om hon inte blir dräktig.

Jourhemmet
0

Dubbel

line84
0

Jaså du tycker synd om henne?? Kastrera katten i så fall.

[helenal]
0

Hej! Jag har bokat tid för kastrering. så inget tjat om det tack!

Hon har löpt i ett par dagar nu men tycker hon drar sig bort ifrn mig…. ligger inte och gosar som hon alltid annars gör… hon ligger gärna på golvet…känns som hon plågas.

får hoppas löpningen går över snart. Man märker doirekt när hon inte löper längre va?

line84
0

Det är stressande för katten att löpa.. Och är det första gången så är det ju en känsla hon inte känner igen. Ja, du märker säkert när hon slutar löpa.

[helenal]
0

okaj! tack för svaren

annzoo
0

de brukar löpa ca 7 dar och har du otur så har hon bara några dagars pause för att börja löpa igen…

[helenal]
0

Verkar som löpet är värst på eftermiddagen.,.. hon håller på en stund sen är det lugnt igen..