Nypklämma på nacken?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tycker ni om detta?
Åsikter?
OJ! Undra om det där skulle fungera på mina? Skulle vara perfekt vid duschning. :P
Sålänge det inte gör ont så är det väll ok. Men jag vet inte jag. De där klämmorna kan sitta ganska hårt. Man får testa på sig själv först och se hur det känns.
Enda jag tänker på är hur pass hårt klämman klämmer. Jag har själv hållt tag i nackskinnet på gammelkatten när han dels var till veterinären för undersökning då han inte mådde bra, och blev då ombedd att hålla i honom. Vetten sa att det inte är något som skadar katten, i och med att det är något som sitter kvar från det att dom var små och kattmamman bar omkring dom i nacken.
Även när vi var hemma igen, och han skulle få sina doser av flytande metacam, så var det betydligt lättare att sitta lite gränsle över honom, hålla i nackskinnet och ge honom sin dos i munnen. Och han verkade inte bry sig det minsta om behandlingen, utan återgick till det han gjorde innan, vilket oftast var att sova.
#0. Oj… Så länge man själv känner efter hur hårt klämman sitter först, så verkade det ju faktiskt rätt effektivt. Annars kan man ju hålla själv, om man nu vill ta nacktag överhuvudtaget. Men vissa sådana klämmor som i exemplet sitter hårt som attan och de bör man givetvis aldrig använda, i min mening. Det är skillnad på "nödvändigt" obehag och djurplågeri!
#2. Igår lyckades vår envisa katt spotta ut två tabletter vi gav honom och bita husse i handen innan vi slutligen fick i honom en tablett. Kanske borde testa att hålla i nackskinnet. Det är ju för hans egen skull (ja, vår egen också förstås eftersom vi vill ha en frisk katt) som han får medicin överhuvudtaget. Samma med ögondropparna har får för tillfället. Vi sitter gränsle över honom, men de kan ju dra bak huvudet då och så rinner allt ögonvatten ner i ansiktet. Ska faktiskt testa att hålla i nackskinnet nästa gång. Om allt går över fortare så blir han ju fasthållen kortare tid också, vilket alla tjänar på.