Kissa på mattan.
Min katt kissar alltid på mattor här hemma men aldrig när vi är och hälsar på hos mamma som har mattor. Hur kan det komma sig?
Håller alltid kattlådan fin och sådär. Förstår inte varför hon gör de här hemma men inte borta.
Det kan vara så att hon fortsätter då det fortfarade luktar kiss där. Katters luktsinne går inte av för hackor. Jag tycker du ska plocka bort mattorna under några veckor för att vänja henne av med det.
Jo, jag köpte helt ny matta för några veckor sen, efter 2 dagar hade hon kissat där. Nu har dom inte legat på sen de hände och vill gärna ha en matta i badrummet och en vid tv, så funderar på att prova igen men det börjar bli dyrt att behöva köpa nya :P
Och hon gör ju aldrig det borta, det som är så konstigt.
Dränk in kissfläcken med ytdesinfektion och lägg en massa tidningar under som suger upp det.
Jag undrar inte hur jag ska göra med mattorna om hon kissat, dom är slängda och jag har köpt nya. Så jag undrar varför hon gör det här hemma? Ska man behöva skippa mattor? Finns det något man kan göra för att hon inte ska gilla mattorna??
Mitt tips är att du plockar bort dem en tid, så att hon glömmer… För i och med att hon inte gör det någon annanswtans, så kan du nästan utesluta sjukdom….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo, det känns konstigt att hon bara gör de här hemma.. Får prova en gång till snart, funkar de inte då får jag väl strunta i att ha mattor. =/ Det är ju dock så himla hemtrevligt med lite mattor.
Håller med. på sätt och vis.. Vi har rationaliserat bort mattor här. De blir bara dragspel….
MEn ta väck dem i en period ett par månader, så märker du…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....