Kniven på strupen.....
Hej!
Har en katt vid namn **** som det är en del problem med. Hon är inne katt men vill så gärna ut. Och har ingen möjlighet att släppa ut henne, hon kissar utanför lådan och har gjort i ett halvår.. tror det är för hon mår dåligt.
Jag undrar om ni har möjlighet att ta hand om henne? Då jag inte vill avliva hon.
mvh
För det första, är katten kastrerad? Har hon varit innekatt i hela sitt liv, så finns ingen anledning till att hon ska gå ut. Har du sökt vet för detta? hon kan ha en urinvägsinfektion. Väldigt lätt att åtgärda. Vill också påpeka att vi inte accepterar avlivningshot. din kisse mår inte bra,och en katt som kissar utanför sin låda, då är det inte kattens fel, det är ägarens. JAg kan tipsa dig att gå in här och läsa..Tyvärr, så har vi inte några stödhem, vi söker med ljus och lykta själva efter det. OCh vi måste prioritera hemlösa katter.
http://www.kattstatus.se/sida19.html Där ser du vad du kan göra för att din kisse ska gå ordentligt på sin låda. katter är väldigt renliga djur och vill ha bra och ren sand i sin låda.Du ser massa råd i länken här.
blev lite mållös av ditt svar..
Hon är kasterad. Men hon har någon irritation i huden så hon kliar sig väldigt mycket, så att det blir sår. det är nog därför hon kissar utanför lådan. HAr vart hos veterinären med detta där fick hon en spruta m.m som hjälpte. Men nu har det kommit tillbaks igen.
(har inte plats eller råd att ha kvar katten)
Om sanningen ska fram så har jag egentligen bestämmt mig för avlivning. Men tänkte det kunde vara värt att fråga iallafall. har frågat runt till alla men det är ingen som vill ha en katt :/
OCh vi har som sagt överallt sagt, att vi inte accepterar avlivningshot. Om du hade kollat länken, så hade du fått massor av bra råd vad man ska göra för att kissen ska sätta sig på rätt ställe. För går man igenom listan, så hittar du säkert massor av fel hos dig själv när det gäller kattlådan. OCh faktiskt, avsaknad av kastrering brukar vara det primära problemet. Att folk avlivar sina djur, det är tyvärr inte något vi ska få dåligt samvete för. Allt tyder på, att din katt är allergisk och borde gå på ett fiskfritt foder till att börja med. Finns även det hos vet.Om du läser min blogg, så har jag en artikel där, som heter vem ska omplacera tagen från Hittehund….. Folk vänder sig till djurhemmen som nästan aldrig har någon plats i sista stund och talar om att de tänker avliva sitt djur om inte djurhemmet kan ta hand om det. Vilket underförstått är kniven på strupen för oss och alla andra. Ofta har de inte ens ödslat en liten Blocketannons på djuret., utan bara lagt annonser på gratissajter. Dessutom, så har vi väldigt begränsad ekonomi och varje katt kostar oss i snitt 2000 kr i vetkostnader, mat annonser och övrigt. Vi har hårdnackat sagt nej till avlivningshot, då vi hade gått under psykiskt allesammans annars.
Läs följande så förstår du kanske varför vi inte orkar höra det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Man blir ju mörkrädd!!! Tydligt att det är platsbrist samt pengabrist som detta främst handlar om. Stackars, stackars katt!!!!